Aktualnosci - Żłobek 14 | Galeria - Żłobek 14 | Żłobek nr 14

Wesołe Skrzaty – kwiecień, maj

Miś jest chory, wyprawa do apteki po leki

Poznanie zawodów związanych z leczeniem (lekarz, pielęgniarka, aptekarz) i przedmiotów lekarskich (stetoskop, termometr, szpatułka, strzykawka, recepta, biały fartuch, bandaż, plaster z opatrunkiem…)

Piosenka „ Idziemy do lekarza” https://youtu.be/5_NIrSmSY9A

 

– chory Miś – zabawa logopedyczna

Cha, cha, cha cha, cha, cha
To Halinka misia ma.
Ale misia boli głowa,
Bo misio się rozchorował.
Kaszel cięgle mu przeszkadza
(kasłanie)
Więc pan doktor mu doradza: Gardło płukać
(naśladować płukanie gardła),
Miodek jeść
(wysuwać i chować głęboko język)
I tabletek łykać sześć
(przełykanie śliny 6 razy).
Miś przestrzega zalecenia,
Lecz wciąż ziewa z osłabienia
(ziewanie).
Ciągle kicha
(kichanie),
parska
(parskanie),
sapie
(wciąganie powietrza przez usta),
A jak zaśnie, mocno chrapie
(chrapanie).

 

– przygotowanie i oznakowanie: Poczekalni, Gabinetu lekarskiego, Gabinetu zabiegowego, Apteki.

Dzieci przyniosły swoje ulubione Misie, a  Panie Opiekunki wcieliły się w rolę lekarza, pielęgniarki i aptekarza.

Pani doktor przyjęła każdą przyniesioną przez dziecko maskotkę, przeprowadziła wywiad chorobowy, zbadała, postawiła diagnozę i wypisała „receptę” , a następnie skierowała pacjenta do pielęgniarki do gabinetu zabiegowego, która opatrzyła chorego.

Z receptą dzieci udawały się do apteki, żeby wykupić lekarstwa dla chorego Misia.

Zajęcia te miały na celu umożliwić dziecku rozwój twórczego myślenia, naśladowania, rozwój funkcji percepcyjno – poznawczych oraz funkcji „przeciwlękowej”.      

Dzień Ziemi

Dzieci przy użyciu kolorowych kulek wyklejały swój własny świat (planetę Ziemię).

Następnie pomalowały pojemniki do segregacji śmieci: niebieski, żółty, brązowy.

Krótka pogadanka w sali na temat “Co dzieci mogą zrobić dla Ziemi?” oraz poznaniu zasad segregacji odpadów.

Zabawa w ogrodzie gdzie dzieci zabrały się za sprzątanie ogrodu, w którym były porozrzucane różnego rodzaju gatunku odpady (papier, plastiki i bio śmieci). Dzieci bardzo sprawnie posegregowały wszystkie odpady. Miały przy  tym dużo ruchu na powietrzu i wiele radości z wykonywanej pracy.

Pojazdy uprzywilejowane

W tym tygodniu dzieci zapoznały się z zasadami poruszania na przejściu dla pieszych, sygnalizacją świetlną i ważnymi numerami ratunkowymi.

Ciocie przygotowały kartonowe pojazdy, a dzieci pięknie je pomalowały farbami używając wałeczków do farb. W ten to sposób powstał ambulans, samochód policyjny i wóz strażacki. Ciocie zademonstrowały dzieciom zasady przechodzenia przez ulicę. Były znaki drogowe: przejście dla pieszych, znak stop, sygnalizacja świetlna. Następnie dzieci „wsiadały do autek” i wyruszały w drogę a Pani policjant kierowała ruchem. Zabawę umilały nam piosenki:

Pan policjant – Śpiewające brzdące, Pali się! – Śpiewające brzdące, Karetka pogotowia- Śpiewające brzdące, 112 numer alarmowy -Śpiewające brzdące.

W moim ogródeczku zrobimy porządki

Dzieci z gr. „Wesołe Skrzaty” samodzielnie napełniły skrzynkę ziemią i zasiały nasiona kwiatów.

Maluszki dowiedziały się jakie narzędzia są używane w ogrodzie przy pielęgnacji roślin.

Zaśpiewaliśmy piosenkę pt. „W moim ogródeczku zrobimy porządki”, ze słów piosenki dowiedziały się co jest potrzebne aby kwiatki mogły rosnąć (woda i słoneczko).

Kwiatki będą posadzone w żłobkowym ogródeczku przez dzieci.

WIELKANOC

  1. Poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi (koszyczek, baranek, pisanki, bukszpan, palemka, śmigus dyngus, bazie, potrawy wielkanocne)

 

  1. Prace plastyczne:

– wyklejanie wielkanocnego zajączka i kurczaczka kolorowymi wydzierankami;

– naklejanie kolorowych pasków na zaznaczonym konturze pisanki;

 

  1. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestnictwo w zabawach:

– karmienie wielkanocnego zajączka;

– obdarowywanie zajączka wielkanocnymi jajkami;

Ćwiczenie precyzji ruchów, równowagi poprzez przenoszenie jajka na łyżce,turlanie, celowanie; utrwalanie kolorów, liczenie itp.

„Cyrk, wita Was ,Cyrk, wita Was…”

Taką piosenką w wykonaniu Majki Jeżowskiej rozpoczęło się „Cyrkowe przedstawienie”.

Ciocie przebrały się za klaunów i przedstawiały dzieciom różne formy wesołych zabaw np.

jazda rowerkiem i bieg z konikiem, kręcenie i turlanie hula-hop , rzuty piłką do siatki na motyle,

gra w duży badminton, żonglerka piłeczkami i chustami, bieg między pachołkami z piłkami miedzy kolanami. Były też sceny ekwilibrystyczne jak chodzenie na szczudłach (metalowe pudełka) oraz spacer po linie(po ławce).Wszystko przyprawione dużą dozą uśmiechu i żartu. Zakradł się też element iluzji – wyczarowany królik z kapelusza.

Kalambury piosenkowe to element w którym dzieci odgadywały piosenkę na podstawie gestów wykonywanych przez ciocie-klauny. Na zakończenie ciocie zaprosiły dzieci do zabawy ruchowej do nowego wierszyka oraz zabawy ruchowe z gadżetami z przedstawienia.

Te uśmiechy i żywe reakcje dzieci po prostu bezcenne.

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” – Janusz Korczak

Praca plastyczna - Klaun

Powitanie Wiosny

Przewiń do góry