Jadłospis | Żłobek nr 17

Jadłospis 12.10. – 23.10.2020

DATA ŚNIADANIE  I faza obiadu

DRUGIE DANIE

II faza obiadu

ZUPA

PODWIECZOREK
Poniedziałek

12.10.2020

Śniadanie: Zupa mleczna5 z płatkami kukurydzianymi pełnoziarnistymi. Wafle ryżowe z masłem5, sałatą masłową, jajkiem2 w plasterkach, z ogórkiem świeżym, papryką kolorową. Herbata.

Dieta: kaszka bezml., flora light, szynka wieprzowa

 

II śniadanie: winogrono, banan, śliwka

 

Kasza bulgur1, klopsik drobiowo-wieprzowy1,2, brokuły, surówka z pomidorów, kiełków słonecznika, pestkami słonecznika, z olejem
z pestek winogron. Kompot wieloowocowy lub woda.Dieta: kasza jaglana, klopsik bez jaja lub bez glutenu

 

 

Zupa szpinakowa
z ziemniakami, śmietaną5, olejem z pestek winogron7 

Dieta: bez śmietany

 

 

Placuszki1,2 z żurawiną, orzechami6, musem borówkowym. Herbata owocowa z cytryną i imbirem.

 

Dieta: placuszki bezglutenowe kukurydziano-ryżowe z żurawiną, herbata

 

 

Wtorek
13.10.2020
Śniadanie: Makaron orkiszowy1,2 na mleku. Pieczywo pszenno-razowe1 z masłem5, szynką wieprzową, paseczkami kolorowej papryki. Napój cytrynowo-imbirowy.

 

Dieta: kaszka bezml., flora light

 

II śniadanie: borówka, banan, winogrono, jabłko

 

Ziemniaki młode z koperkiem, medaliony łososia z dorszem1,2,3, cukinia, surówka z kapusty pekińskiej, z pomidorem malinowym, papryką, oliwa z oliwek. Kompot wieloowocowy lub woda.

 

Dieta: medaliony bez jaja lub bez glutenu

 

 

Zupa pomidorowa
z ryżem, olejem
rzepakowym, natką pietruszki 7 

 

 

Budyń jaglany z mlekiem kokosowym, wiórkami, polewą malinową. Woda z syropem.

Dieta: jw.

 

 

Środa
14.10.2020
Śniadanie: Zupa mleczna5 z płatkami gryczanymi. Pieczywo żytnie1 z masłem5, sałatą masłową, wiórkami sera żółtego5, rzodkiewka, ogórkiem świeżym. Herbata owocowa. Dieta: kaszka bezml., flora light, szynka wieprzowa
II śniadanie: jogurt grecki ze świeżym mango i bananem/mango, banan, przecier bobo vita
Kasza owsiana1, roladka z mięsa drobiowo-wieprzowego1,2, fasolka żółta szparagowa, surówka z marchwi, brzoskwini, jabłka, żurawiny suszonej, z olejem z pestek winogron, oliwą z oliwek.  Kompot wieloowocowy lub woda.

Dieta: kasza gryczana biała, roladka bez jaja lub bez glutenu

Kapuśniak z kiszonej kapusty, z ziemniakami, olejem rzepakowym7

 

 

 

Serniczek5 na zimno na spodzie biszkoptowo-orzechowym1,2,6, z musem z moreli, z rodzynkami. Nektar owocowy Bobo vita

 

Dieta: ryż z brzoskwinią,
z rodzynkami

 

 

DATA ŚNIADANIE  I faza obiadu

DRUGIE DANIE

II faza obiadu

ZUPA

PODWIECZOREK
Czwartek

15.10.2020

Śniadanie: Zupa mleczna5 z płatkami żytnimi1. Chleb pszenno-żytni1
z masłem5, twarożkiem ziołowym5. Rumianek. 

Dieta: kaszka bezml., flora light, szynka z kurczaka

II śniadanie: jabłko, śliwka, banan, winogrono

 

 

 

Ryż z kolendrą, pulpet drobiowo-wieprzowy1,2, kalafior, surówka z buraczków, ogórka małosolnego, jabłka. Kompot wieloowocowy lub woda.

Dieta: pulpet bez jaja lub glutenu

Krem z kukurydzy
z ziemniakami, mlekiem kokosowym, groszkiem ptysiowym1,2, olejem rzepakowym7 

Dieta: makaron bezglutenowy, bezjajeczny

Wafle pszenne1 z kremem z figi suszonej. Kawa orkiszowa bezglutenowa na mleku5.

 

Dieta: wafel kukurydziany/pszenny1 z dżemem 100% owoców, kawa owsiana na wodzie

Piątek
16.10.2020
Śniadanie:  Zupa mleczna z płatkami orkiszowymi,2,5. Pieczywo pszenno-żytnie1 z masłem5, pasztetem z soczewicy, ogórkiem małosolnym. Mięta.

 

Dieta: kaszka bezml., flora light

 

II śniadanie: śliwki, jabłka, gruszki

 

 

Ziemniaki z koperkiem, dorsz pieczony1,2,3,
dynia, surówka z kapusty białej, orzechów włoskich6, ananasa. Kompot wieloowocowy lub woda. 

Dieta: dorsz bez jaja1

 

Zupa z brukselka, kaszą kukurydzianą, śmietaną5, natką pietruszki, oliwą z oliwek7

 

Dieta: bez śmietany

Ciasteczka owsiane1,2,5 z żurawiną, kokosem. Koktajl jogurtowy wiśnią5.

 

Dieta: ciasteczka bezglutenowe, herbata owocowa

Poniedziałek
19.10.2020
Śniadanie:  Zupa mleczna z płatkami owsianymi pełnoziarnistymi1,5. Wafle ryżowe z masłem. Jajecznica ze szczypiorkiem2. Herbata owocowa.

Dieta: kaszka bezml., flora light

II śniadanie: gruszka, banan, jabłko

 

 

Spaghetti z mięsa drobiowo-wieprzowego, z makaronem czterojajecznym1,2, sałata lodowa z ogórkiem świeżym, szczypiorkiem. Kompot owocowy lub woda.

Dieta: kulki mięsne bez jaja

 

Barszcz ukraiński z fasolką szparagową, ziemniakami, olejem rzepakowym7

 

Placuszki z cukinią1,2,5. Herbata z cytryną.

Dieta: placuszki bez jaja lub bez glutenu

DATA ŚNIADANIE  I faza obiadu

DRUGIE DANIE

II faza obiadu

ZUPA

PODWIECZOREK
Wtorek
20.10.2020
Śniadanie:  Zupa mleczna5 z lanymi kluseczkami1,2. Pieczywo pszenno-żytnie1 z masłem5, szynką wieprzową, papryki kolorowej. Mięta.

 

Dieta: kaszka bezml., flora light

 

II śniadanie: banan, jabłko, gruszka

 

 

Ziemniaki, dukat z indyka pieczony1,2, fasolka szparagowa zielona, surówka z kapusty kiszonej, marchewki, jabłka, z olejem z pestek winogron. Kompot wieloowocowy lub woda.

 

Dieta: dukat bez jaja lub bez glutenu

 

 

 

Krupnik z kaszy jęczmiennej1, oliwą
z oliwek, koperkiem7
Ciasteczka z nadzieniem figowym1,2,5. Koktajl kefirowy z jagodą5.

 

Dieta: ciasteczka bezmleczno-bezjajeczne-bezglutenowe, napój ryzowy

Środa
21.10.2020
Śniadanie: Zupa mleczna z kaszą kukurydzianą5. Pieczywo pszenno-żytnie1 z masłem5, serem żółtym5 i szynką wieprzową, pomidorem. Herbata z cytryną.

 

Dieta: kaszka bezml., flora light, szynka wieprzowa

 

II śniadanie: jabłko, śliwka, mango

 

 

 

 

Ziemniaki, pieczeń drobiowo-wieprzowa1,2, surówka z selera7 z żurawiną, mlekiem kokosowym. Kompot wieloowocowy lub woda.

 

Dieta pieczeń drobiowo-wieprzowy bez jaja lub bez glutenu

 

 

Krem dyniowy
z ryżem, z płatkami migdałów6, z oliwą z oliwek7 

Dieta: bez migdałów

Naleśniki z twarożkiem waniliowym1,2,5, polewą z musu malinowego. Mięta.

 

Dieta: naleśniki bezmleczno-bezjajeczne

DATA ŚNIADANIE  I faza obiadu

DRUGIE DANIE

II faza obiadu

ZUPA

PODWIECZOREK
Czwartek
22.10.2020
Śniadanie: Zupa mleczna z płatkami jaglanymi5. Pieczywo pszenno-żytnie1 z masłem5, twarożkiem z bananem. Mięta.

 

Dieta: kaszka bezml., flora light, szynka z kurczakiem

 

II śniadanie: winogrono, melon, banan

 

 

 

Kasza jęczmienna pęczak1, kotlet z soczewicy 1,2, kalafior, surówka pomidorów, z papryką, ogórkiem, bazylią, oliwą z oliwek. Kompot wieloowocowy lub woda.

 

Dieta: klops bez jaja i glutenu1

 

 

Zupa brokułowa z ziemniakami, olejem rzepakowym, koperkiem7

 

Pudding ryżowy z wanilią, rodzynkami, karmelizowaną gruszką5

 

 

Dieta:  bez mleka, cytryny

Piątek

23.10.2020

Śniadanie:  Kasza manna na mleku1,5. Pieczywo pszenno-żytnie1 z pastą z awokado z jajkiem2. Mięta.

 

Dieta: kaszka bezml., flora light, szynka z kurczakiem

 

II śniadanie: jabłko, śliwka, gruszka

 

Ziemniaki z koperkiem, pieczony łosoś 1,2,3, cukinia duszona z ziołami prowansalskimi, surówka z kapusty czerwonej, rodzynek, pestkami słonecznika, oleju z pestek winogron. Kompot lub woda.

 

Dieta: łosoś bez jajka

Zupa Neapolitańska z makaronem czterojajecznym1,2, serem żółtym5, zabielana5, z olejem rzepakowym, natką pietruszki7

 

Dieta: zupa a la rosół z makaronem bezjajecznym, bezglutenowym

Kokosanki. Maślanka z morelą5.

 

Dieta: ciasteczka bezjajeczne, nektar Bobo vita

Legenda alergenów:  1. Zboża zawierające gluten    2. Jaja    3. Ryby    4. Soja    5. Mleko i produkty pochodne   6. Orzechy   7. Seler   8. Dwutlenek siarki i siarczyny
9. Nasiona sezamu
Informacje o składnikach alergennych użytych do przygotowania posiłków zgodnie z jadłospisem opracowano zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności (…).
Diety eliminacyjne w żłobku realizowane są zgodnie z zaleceniami lekarza. Zamienniki surowcowe w jadłospisie są ustalone indywidualnie z Intendentem.
Przejdź do treści