“Dziś Dzień Kredki obchodzimy, kolorowo się bawimy. Pomalujemy, porysujemy i kolorową tęcze wyczarujemy”
Doświadczenie: “Cukierkowa Tęcza”
CELE GŁÓWNE ZAJĘĆ:
– Organizacja w żłobku nietypowych świąt
– Poznanie nowej piosenki
– Rozwój motoryki dużej i małej
– Wspólne doświadczenie “Tęcza”
– Radość ze wspólnej zabawy
“KOLOROWE KREDKI” – nauka piosenki
Kolorowe kredki w pudełeczku noszę;
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie;
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę,
Namalują wszystko to, co chcę!
Namalują domek i na płocie kota,
I wesołe słonko na pochmurne dni!
A gdy w kosmos lecieć przyjdzie mi ochota,
Prawdziwą rakietę namalują mi!
Kolorowe kredki w pudełeczku noszę;
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie;
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę,
Namalują wszystko to, co chcę!
Kiedy jestem smutny
Zawsze mnie pocieszą,
siadamy przy stole i one i ja!
Malują cudaki, Małpkę taką śmieszną, Słonia na huśtawce i w rakiecie lwa!
Praca plastyczna: “Kredka”
Opiekunka rozdaje dzieciom kartki z konturem kredki i prosi dzieci aby pokolorowały je na dany kolor (każde dziecko dostaje inną kredkę:
Dzieci kolorowały kredkami przygotowanymi przez Ciocie – upieczone w piecu 🙂