Aktualności | Żłobek nr 69

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na okres wakacyjny (wszystkie grupy)

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

Grupa ,,Cytrynki’’

Czerwiec – Lipiec – Sierpień 2021

 

Czerwiec: ,,Lato, lato czeka’’.

                  ,,Letnie aktywności’’.

                  ,,Czas na plaży’’.

                  ,,Afryka i oceania’’.

Lipiec: ,,Znamy kolory i zwierzęta’’.

            ,,Bawimy się wspólnie, umiemy wspólnie spędzać czas’’.

Sierpień: ,,Tańczymy i śpiewamy’’.

                ,,Znamy zasady panujące w grupie i plan dnia Cytrynek’’.

 

Cele – zadania:

  • Odkrywamy letnie aktywności: zabawy ruchowe na powietrzu tj. gra w piłkę, zabawy na ścieżce sensorycznej, jazda na rowerku biegowym, udoskonalamy marsz i bieg, wspinanie się itp.
  • Trening motoryki małej, koncentracji uwagi, ćwiczenia sensoryczne: prace plastyczne z wykorzystaniem plasteliny, modeliny, ryżu, kaszy i innych mas plastycznych.
  • Ćwiczymy koordynację wzrokowo – ruchową: chodzimy po śladzie, slalomem, pokonujemy tory przeszkód, układamy układanki i puzzle itp.
  • Poznajemy zwierzęta egzotyczne i stworzenia żyjące w morzach i oceanach: śpiewamy piosenkę pt. ,,Idziemy do zoo’’.
  • Słuchamy odgłosów zwierząt, rozpoznajemy zwierzęta na obrazkach, poznajemy ich zwyczaje.
  • Rozróżniamy kolory: żółty, zielony, czerwony, brązowy, biały, niebieski: zabawy z chustą, z piłeczkami, z sorterami.
  • Pobudzamy wyobraźnię i pamięć poprzez zabawy pt. ,, Magiczne pudełko’’ i ,,Co zniknęło, było, co nie ma ?’’.
  • Witamy się, siedząc w kole, tańczymy i śpiewamy. Ćwiczymy pamięć i mowę, utrwalamy poznane do tej pory piosenki: ,,Koła autobusu’’, ,,Baloniku nasz malutki’’, ,,Dłonie w górę’’, ,,Bocian i żabki’’, ,,Kółko graniaste’’, ,,My jesteśmy krasnoludki’’ i inne.
  • Utrwalamy zasady i reguły obowiązujące w żłobku z użyciem kart obrazkowych i rozmowy kierowanej.
  • Utrwalamy prawidłowe nawyki i zachowanie: jemy przy stole, spacerujemy z wężem, myjemy ręce po toalecie, przestrzegamy zasad zgodnej i miłej zabawy, uczymy się czekać na swoją kolej, używamy zwrotów grzecznościowych itd.
  • Wzmacniamy samodzielność: ubieranie – rozbieranie, korzystanie z nocnika, mycie rąk, samodzielne jedzenie i picie itp.

 

     Opracowały: Ciocie z gr. Cytrynek

 

 

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

Czerwiec – Lipiec – Sierpień 2021

Grupa Pomarańczki

 

Czerwiec – Tydzień I i II – Świętujemy Dzień Dziecka.

Czerwiec – Tydzień III i IV – Początek lata. Obchodzimy Dzień Taty.

Lipiec – Tydzień I i II – Plany wakacyjne.

Lipiec – Tydzień III i IV – Bezpieczne wakacje.

Sierpień – Tydzień I i II – Warzywa, owoce i owady w lecie.

Sierpień – Tydzień III i IV – Letnie sporty.

Zadania – cele:

  • Organizowanie zabaw sportowych na powietrzu z nagrodami (np.: rzucanie piłeczką do celu).
  • „Letnie ubiory” – Zapoznanie z letnim ubiorem oraz akcesoriami letnimi (kapelusz, okulary) na podstawie ilustracji.
  • Dopasowywanie poszczególnych ubrań do części ciała np. kapelusz – głowa itp.
  • Ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej przy pomocy puzzli 2 – 3 elementowych. Próby ułożenia obrazków przedstawiających ubiory letnie.
  • „Lato” – Zapoznanie z nową porą roku – zwrócenie uwagi na elementy lata (słońce, plaża, kwiaty i lody).
  • Utrwalenie pamięci i uwagi. Nauka piosenki z pokazywaniem pt.: „Tata potrzebny jest”.
  • Przygotowanie prezentu dla taty. Rozmowa kierowana o rodzinie. Ćwiczenia manualne, uwrażliwienie na sztukę i oddziaływanie na wyobraźnię.
  • Zapoznanie dzieci z pojęciem „wakacji” i z miejscami, w których możemy wypoczywać np.: morze, góry, lasy i jeziora.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się – sygnalizacja świetlna, przejście przez pasy.
  • „Kodeks wakacyjny”- Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy podczas wakacji. Nauka bezpiecznej zabawy w wodzie i na plaży.
  • Utrwalenie nazw i wyglądu owoców i warzyw (kolor, kształt i wielkość).
  • „Zmysły” – Degustacja i zapoznanie dzieci ze świeżymi owocami i warzywami przy pomocy zmysłów (smak, węch, dotyk i wzrok).
  • „Dbajmy o owady” – Poznanie owadów latających latem (pszczoła, biedronka i motyl) oraz ich znaczenia w naturze.
  • Jak powstaje miód? Jak smakuje miód? – Zapoznanie dzieci z pracą pszczół. Ćwiczenie buzi i języka – lizanie językiem miodu z talerzyka.
  • Wykonanie pracy plastycznej pt. „Biedronka”. Usprawnianie rączki poprzez użycie plasteliny.
  • „Żłobkowa olimpiada” – tor przeszkód, skoki w dal.
  • Zachęcanie do aktywności sportowej – jazda na rowerze, jazda na hulajnodze, nauka pływania i piłka plażowa.

Opracowały: Opiekunki z gr. Pomarańczek

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

czerwiec – lipiec – sierpień 2021

Gr. „Limonki”

Czerwiec – Tematy: „Dzień dziecka”.Lato”. „Dzień Ojca”. „Zakończenie roku i wakacje”.

Lipiec – Tematy: „Witaj przygodo! Bezpieczne wakacje”. „My się nie nudzimy”.

Sierpień – Tematy: „Hokus – pokus! Czary – mary!”. „Tydzień w zoo”.

Zadania – cele:

  • Rozwijanie sprawności ogólnorozwojowej – zabawy skoczne, bieżne, taneczne.
  • Integrowanie się grupy podczas zabaw ruchowo – naśladowczych z chustą animacyjną. Rozwijanie spostrzegawczości i zwinności – naprężanie, falowanie, podrzucanie piłki lub balonu.
  • „Lato” – poznajemy nową porę roku – kolory, smaki i zapachy, owoce.
  • „W co ubieramy się latem?” – Omówienie ubioru letniego – czapka, kapelusz, okulary itp.
  • Przedstawienie zawodów wykonywanych przez Tatusiów. Przygotowanie upominku z okazji święta Taty.
  • Pożegnanie kolegów odchodzących do przedszkola. Zapoznanie dzieci z pojęciem „wakacje”.
  • Omówienie miejsc związanych z wyjazdem na wakacje – góry, morze, las, jezioro, wieś. Przedstawienie, w co możemy bawić się latem. Ćwiczenia poprzez zabawę: karty obrazkowe, książeczki, piosenki, wierszyki, zabawy ruchowe, naśladowcze.
  • Poznanie różnych środków transportu – autobus, samolot, pociąg, statek. Integracja pracy w grupie, zabawa przy piosenkach o środkach transportu.
  • Poznawanie i słuchanie dźwięków natury. Ćwiczenie spostrzegawczości, skupienia uwagi i pamięci, ćwiczenia relaksacyjne – szum fal, śpiew ptaków, szum drzew, deszcz itp.
  • Oddziaływanie na wyobraźnię, eksperymentowanie – zabawa w małych chemików.
  • Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi tj. burza, tęcza, grzmot, błyskawica – rozmowa kierowana i udział w zabawach ruchowo – naśladowczych.
  • Utrwalenie poznanych w ciągu roku różnych gatunków zwierząt – żyrafa, słoń, hipopotam, lew, pszczoła itd. Uświadomienie dzieciom, w jaki sposób należy opiekować się zwierzętami – książeczki, karty obrazkowe itp.
  • Nauka przestrzegania bezpiecznej zabawy na wakacjach – kodeks wakacyjny.
  • Nauka piosenek pt. „Niech żyją wakacje”, „Idziemy do zoo”, „Tata potrzebny jest.”, „Pszczółka Maja”.
  • Uwrażliwienie na sztukę, udział w zabawach sensorycznych, ćwiczenie z zakresu motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami.
  • Utrwalanie zasad panujących w grupie np. sprzątanie zabawek po skończonej zabawie, czekanie na swoją kolej, zwracanie uwagi na zwroty grzecznościowe, zgodna i miła zabawa.

 

Opiekunki z gr. „Limonek”.

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

czerwiec-lipiec-sierpień 2021

,,Jagódki’’

Czerwiec: Tydzień 1-2 ,,Niby tacy sami a jednak inni”.

      Tydzień 3-4 ,,Pożegnania nadszedł czas”.

Lipiec: Tydzień 5-6 ,,Wakacyjne podróże”.

 Tydzień 7-8 ,,Sport to zdrowie”.

Sierpień: Tydzień 9-10 ,,W każdym jest coś dobrego”.

    Tydzień 11-12 ,,Jestem coraz starszy”.

 

Zadania – cele:

Oglądanie zdjęć i obrazków przedstawiających dzieci z różnych stron świata – rozmowy na temat
tolerancji i szacunku wobec innych.

– ,,Tajemnica mieszania kolorów’’ – Udział w eksperymencie, doświadczanie. Wyrobienie znajomości
i umiejętności mieszania barw podstawowych dla uzyskania barw pochodnych.

– Nauka piosenki pt. ,,Tatolot. Mój tata” z okazji święta Taty. Rozmowa o rodzinie.

– Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu, zabaw na sali ruchowej
w celu kształtowania sprawności ogólnorozwojowej i zdrowego trybu życia.

– Doskonalenie umiejętności plastycznych poprzez pracę plastyczną pt. ,,Mój przyszły zawód”.

– „Pożegnania nadszedł czas” – Pożegnanie kolegów i koleżanek odchodzących do przedszkola.
zachęcanie do rozmowy, zadawanie pytań tj., czym dla dzieci są wakacje?

– „Wakacyjne podróże” – Dzielenie się przeżyciami wakacyjnymi. Rozmowa na temat krajobrazu
polskiego. Wykonanie wspólnej pracy plastycznej pt. ,,Pocztówka z wakacji”.

– Rozwijanie zdolności manualnych, ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej w zabawach swobodnych i kierowanych – budowanie, konstruowanie z klocków, wkładanie, nawlekanie, turlanie, otwieranie, zamykanie itp.

– Nauka przestrzegania zasad savoir-vivre, czyli właściwego zachowania się przy stole i wspólnego,
kulturalnego spożywania posiłków.

– Utrwalanie zasad panujących w grupie: sprzątanie zabawek, czekanie na swoją kolej, siadanie do
stolika podczas posiłków, spacerowanie z wężem itp.

– „Czego nauczyliśmy się w żłobku?” – Utrwalanie wiadomości z ostatnich miesięcy. Motywowanie
do swobodnego wypowiadania się, oddziaływanie na wyobraźnię. Udział we wspólnych tańcach i
zabawach przy muzyce.

– Kształtowanie postawy koleżeństwa i przyjaźni poprzez zabawę pt. ,,Serduszko przyjaźni” przy
piosence pt. ,,Mam serduszko”.

– „Jestem coraz starszy” – rozmowa na temat dorastania i tego, co czeka nas w przedszkolu.

Ciocie z gr. ,,Jagódek”

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

CZERWIEC/LIPIEC/SIERPIEŃ 2021

  1. „MALINKI”

Czerwiec:

Tydzień 1: Nasze święto – Dzień Dziecka.
Tydzień 2: Letnie ubiory.
Tydzień 3: Dzień Taty.
Tydzień 4: Przed nami Wakacje!
Lipiec i Sierpień: Wakacje!

 

Przewidywane osiągnięcia:

  • Poznaje, czym jest święto Dnia Dziecka poprzez opowiadania i dzień zabaw.
  • Poznaje, czym jest różnorodność poprzez rozmowę o dzieciach z całego świata oraz poprzez piosenkę pt. „Wszystkie dzieci nasze są”.
  • Doskonali pracę w grupie, wykonuje wspólną pracę plastyczną pt. „Nasza Tęcza”.
  • Kształtuje logiczne myślenie w zabawie pt. „Letnie ubiory” – dopasowywanie części garderoby do części ciała.
  • Poznaje różne techniki plastyczne – wyklejanie konturu ubranka skrawkami materiałów.
  • Rozwija umiejętność skupiania uwagi, uczestniczy w zajęciach o ubiorze letnim oraz w zabawie pt. „Segregujemy ubranka”.
  • Wzbogaca słownictwo czynne i bierne poprzez naukę wiersza pt. „Dla Tatusia”.
  • Rozwija sprawność manualną, wykonuje pracę plastyczną pt. „Prezent dla Taty”.
  • Rozwija koordynację ruchową, bierze udział we wspólnej zabawie do piosenki
    pt. „Ręce do góry”.
  • Ćwiczy aparat mowy poprzez naukę wiersza pt. „Na plaży”. Naśladuje zasłyszane dźwięki z nośnika elektronicznego: fale, wiatr, deszcz.
  • Pobudza kreatywność oraz doskonali umiejętności plastyczne poprzez wykonanie pracy plastycznej pt. „Na plaży” z wykorzystaniem piasku (kasza manna) oraz soli.
  • Doskonali logiczne myślenie, ćwiczy w zabawie sekwencyjnej – „chmurka i słoneczko”, „kurka i jajeczko”.
  • Rozwija motorykę małą poprzez zabawy paluszkowe pt. „Pada deszczyk”, „Sroczka”, „Grzybki”.
  • Utrwala poznane piosenki w zabawach ruchowo – naśladowczych tj. „Boogie Woogie”, „Koła autobusu”, „Gimnastyka rączek” itp.
  • Utrwala umiejętności samoobsługowe – mycie rąk, korzystanie z nocnika, samodzielne ubieranie.

 

Ciocie z gr. Malinek

 

 

 

 

 

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

czerwiec – lipiec – sierpień 2021 r.

Grupa Truskawki

Czerwiec – Tematy: „Dzień dziecka”. „Bawię się i rosnę radośnie”.

„Jestem małym zuchem, jem warzywa i owoce”. „Święto Taty”.

Lipiec – Tematy: „Niech żyją wakacje!”. „Letnie podróże. Poznajemy środki lokomocji”.

Sierpień – Tematy: „Morze i góry”. „Poznajemy postać kotka i jego przyjaciół”.     

 

Zadania – Cele:

 

  • Wprowadzenie zabaw z wykorzystaniem ruchów naprzemiennych, ćwiczenie równowagi – „Jedzie rowerek”, „Idą pajączki”, „Lecimy samolotem”, „Samochodziki”.
  • Usprawnianie całego ciała, w tym mięśni kręgosłupa. Wprowadzenie zabaw ogólnorozwojowych z zakresu motoryki dużej. Wyjście na salę ruchową i na plac zabaw. Czerpanie radości z zabawy i utrwalanie pogodnego nastroju podczas pobytu w żłobku.
  • Rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi oraz pamięci poprzez czytanie krótkich opowiadań, wierszyków, pokazywanie kart edukacyjnych. Czytanie wiersza Jana Brzechwy pt. „Na straganie”.
  • Poznajemy owoce i warzywa w piosenkach pt. „Pac gruszka” i „Cebulka i buraczek”.
  • Usprawnianie zdolności manualnych, ćwiczenie spostrzegawczości, kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez układanie puzzli, przewlekanie koralików, dopasowywanie obrazków itp.
  • Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem różnych technik artystycznych, uwrażliwienie na sztukę, wprowadzenie zabaw sensorycznych: malowanie farbami, rysowanie kredkami, lepienie z masy solnej, ciastoliny, paluszkowe malowanki, wydzieranie, wyklejanie, zdobienie itp.
  • „Laurka dla taty” – rozmowa na temat rodziny i święta Taty, wykonanie laurki, słuchanie i śpiewanie piosenki pt. „Tato, tatusiu”.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała podczas zajęć muzyczno – ruchowych – skłony, kucanie, kopanie piłki, wymachy rąk itp.
  • Udział w zajęciach umuzykalniających. Zachęcanie do śpiewania i tańczenia do piosenek o tematyce letniej i wakacyjnej pt. „Niech żyją wakacje”, „Ogrodniczka”, „Pada deszczyk”.
  • „Morze i góry” – poznajemy krajobraz Polski za pomocą kart obrazkowych, czytanki, piosenki.
  • Poznajemy postać kota, śpiewanie piosenek o kotku pt. „Kot się myje”, „ Kotek Puszek”. Czytanie wierszyka Stanisława Jachowicza pt. „Chory kotek”.
  • Wprowadzanie ćwiczeń z elementami ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne: zabawy pt. „Naleśnik”, „Przechodzenie przez kładkę”, „Turlanie” itp.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higieniczno – pielęgnacyjnych – mycie i wycieranie rąk.
  • Usamodzielnianie dzieci podczas spożywania posiłków– zachęcanie do trzymania łyżki, picie z kubeczka.

 

Opracowały: opiekunki z grupy Truskawek

Przejdź do treści