Aktualności - Żłobek 69 | Żłobek nr 69

Wakacyjny Plan Pracy dydaktyczno – wychowawczej 2022 (WSZYSTKIE GRUPY)

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
Czerwiec, Lipiec, Sierpień 2022 r.
„Cytrynki”
Czerwiec:
Tydzień I – „Utrwalamy zasady w grupie”.
Tydzień II i III – „Dzień Dziecka”.
Tydzień IV – „Dzień Taty. Kim będę gdy dorosnę – poznajemy zawody”.
Tydzień V – „Pożegnania nadszedł czas”.
Lipiec:
Tydzień I i II – „Pogoda latem”.
Tydzień III i IV – „Odkrywanie nowych smaków”.
Sierpień:
Tydzień I i II – „Wakacyjne sporty”.
Tydzień III i IV – „Wakacyjne podróże”.
Zadania – cele:
− Utrwalanie zasad panujących w grupie: sprzątanie po sobie, cierpliwe czekanie na swoją
kolej. Nauka przestrzegania zasad savoir-vivre czyli właściwego zachowania się przy stole i
wspólnego, kulturalnego spożywania posiłków.
− Rozwijanie zdolności manualnych w zabawach swobodnych i kierowanych. Budowanie,
konstruowanie z klocków, wkładanie, nawlekanie, turlanie.
− Obchody z okazji Dnia Dziecka: brokatowe tatuaże, skręcanie baloników, wizyta mega
maskotki, papierowe show, zamykanie w bańce.
− Świętujemy Dzień Taty, własnoręcznie wykonany upominek. Słuchanie piosenki pt. „Tata
jest potrzebny”. Rozmowy o różnych zawodach. Kim będę gdy dorosnę, a może pójdę w
ślady mojego Taty?
− „Pożegnania nadszedł czas”. Przygotowanie się do lata i do wakacyjnych podróży.
Rozmowa na temat, tego czego nauczyliśmy się od września i, co nas czeka w przyszłym
roku żłobkowym.
− Zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w pogodzie i elementami letniego krajobrazu.
− Rozmowy z dziećmi o witaminach na przykładzie dużego wyboru letnich owoców, które
spotykamy na straganach. Nauka piosenki pt. „Witaminki”. Próba samodzielnego
wykonania sałatki owocowej.
− Gdzie najbardziej lubimy spędzać wakacje? Rozmowy o wakacjach, oglądanie zdjęć
i obrazków przedstawiających miejsca wypoczynku jak np. góry, morze, wieś.
− Zachęta do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu i uprawiania sportów.
− Utrwalanie piosenek i wierszyków dotychczas poznanych. Zachęcanie do swobodnej
wypowiedzi i angażowania się w zajęcia. Rozwijanie mowy, słuchu i pamięci.
Opiekunki z grupy „Cytrynki”

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
czerwiec – lipiec – sierpień 2022
„Pomarańczki”
Czerwiec: Tydzień 1 – 2 „Niby tacy sami a jednak inni”, „Utrwalamy poznane kolory”.
Tydzień 3 – 5 „Owocowy raj”, „Witamy lato”.
Lipiec: Tydzień 1 – 2 „Wakacyjne podróże” .
Tydzień 3 – 4 „Sport to zdrowie”.
Sierpień: Tydzień 1 – 2 „W każdym jest coś dobrego”.
Tydzień 3 – 4 „Jestem coraz starszy”.
Zadania – cele:
− Oglądanie zdjęć i obrazków przedstawiających dzieci z różnych stron świata – rozmowy na temat
tolerancji i szacunku wobec innych.
− ,,Tajemnica mieszania kolorów‘’ – Udział w eksperymencie – doświadczenie. Wyrobienie znajomości
i umiejętności mieszania barw podstawowych dla uzyskania barw pochodnych.
− Nauka piosenki pt. ,,Tatolot. Mój tata‘’ z okazji święta Taty. Rozmowa o rodzinie.
− Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu, zabaw w sali ruchowej
– kształtowanie sprawności ogólnorozwojowej i zdrowego trybu życia.
− ,,Owocowa loteria’’- Zapoznanie dzieci z owocami: jabłko, gruszka, banan, truskawka za pomocą
ilustracji i doświadczania zmysłu smaku.
− Rozpoznawanie smaków: słodki – kwaśny poprzez zrobienie soku z owoców i warzyw (cytrynowo –
pomarańczowy, jabłkowo – bananowy). Porównywanie, zachęcanie do smakowania.
− Poznawanie kolorów poprzez zabawę ruchową pt. „Owoce – warzywa”. Nauka, utrwalanie kolorów:
żółty, czerwony, zielony, pomarańczowy, fioletowy. Zachęcanie do ubierania się w dany kolor owoca
lub warzywa.
− ,,Wakacyjne podróże‘’ – Dzielenie się przeżyciami wakacyjnymi. Rozmowa na temat krajobrazu
polskiego. Wykonanie wspólnej pracy plastycznej pt. ,,Pocztówka z wakacji‘’.
− Rozwijanie zdolności manualnych ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej w zabawach
swobodnych i kierowanych – budowanie, konstruowanie z klocków, wkładanie, nawlekanie, turlanie,
otwieranie, zmywanie itp.
− Nauka przestrzegania zasad savoir – vivre, czyli właściwego zachowania się przy stole i wspólnego
kulturalnego spożywania posiłków.
− Utrwalanie zasad panujących w grupie: sprzątanie zabawek, czekanie na swoją kolej, siadanie do
stolika podczas posiłków, spacerowanie z wężem itp.
− ,,Czego uczymy się w żłobku?‘’. Utrwalanie wiadomości z ostatnich miesięcy. Motywowanie
do swobodnego wypowiadania się, oddziaływanie na wyobraźnię. Udział we wspólnych tańcach
i zabawach przy muzyce.
− Kształtowanie postawy koleżeństwa i przyjaźni poprzez zabawę pt. ,,Serduszko przyjaźni‘’
i przy piosence pt. ,,Mam serduszko‘’.
− ,,Jestem coraz starszy” – rozmowa na temat dorastania i tego, co czeka nas w przyszłym roku.
Ciocie z gr. ,,Pomarańczek‘’

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
w grupie Malinki
czerwiec – lipiec – sierpień 2022
Czerwiec – Tydzień 1-5. „Świętujemy Dzień Dziecka”, „Lato”, „Dzień Ojca”,
„Przed Nami Wakacje”.
Lipiec – Tydzień 1-4. „Bezpieczne wakacje”, „Wakacyjne podróże”,
„Poznajemy różne środki lokomocji”.
Sierpień – Tydzień 1-2. „Letnie sporty”.
Tydzień 3-4. „Warzywa, owoce w lecie”, „Poznajemy owady”.
Zadania i cele:
− Poznaje, czym jest święto Dnia Dziecka – opowiadania i dzień zabaw.
− Poznaje, czym jest różnorodność poprzez rozmowy o dzieciach z całego świata oraz poprzez
piosenkę pt. „Wszystkie dzieci nasze są”.
− „Lato” – Zapoznanie z nową porą roku – zwrócenie uwagi na elementy lata (słońce, plaża, kwiaty
i ubrania).
− Zapoznanie z letnim ubiorem oraz akcesoriami letnimi (kapelusz, okulary) na podstawie ilustracji.
− Dopasowanie poszczególnych ubrań do części ciała np. kapelusz – głowa itp.
− Zapoznanie z pojęciem „wakacje” i z miejscami, w których możemy wypoczywać np.: morze,
góry, las i jeziora.
− Nauka piosenki pt.: „Tatolot. Mój tata” z okazji święta Taty. Rozmowa o rodzinie.
− Rozwijanie umiejętności manualnych poprzez wykonanie pracy plastycznej dla taty.
− „Kodeks wakacyjny” – Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy podczas wakacji.
Nauka bezpiecznej zabawy w wodzie i na plaży.
− Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się – sygnalizacja świetlna, przejście
dla pieszych.
− Tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem różnych technik artystycznych, wprowadzenie
zabaw sensorycznych: malowanie farbami, rysowania kredkami, lepienie z masy solnej,
wyklejanie.
− Utrwalanie nazw i wyglądu owoców i warzyw (kolor, kształt, wielkość).
− Degustacja i zapoznanie dzieci ze świeżymi owocami i warzywami – integrujemy zmysły
(smak, węch, dotyk i wzrok). Wspólne robienie soku.
− Poznajemy owady latające w lecie (pszczoła, biedronka, motyle).
− Zapoznanie z pracą pszczół. Jak powstaję i smakuje miód?
− Wykonanie pracy plastycznej poprzez wyklejenie plasteliną postaci pszczoły.
− Zachęcanie do aktywności sportowej – jazda na rowerze, jazda na hulajnodze, nauka pływania.
− Kształtowanie świadomości własnego ciała podczas zajęć muzyczno – ruchowych – skłony,
kucanie, kopanie piłki, wymachy rąk itp.
− Utrwalanie piosenek pt.: „Koła autobusu kręcą się”, „Gimnastyka rączek”, „My jesteśmy
krasnoludki” i inne poznane w ciągu całego roku żłobkowego.
− Utrwalenie umiejętności samoobsługowych – mycie rąk, korzystanie z nocnika, samodzielne
ubieranie się i rozbieranie.
Ciocie „Malinki”

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
czerwiec – lipiec – sierpień 2022r.
Grupa Limonki
CZERWIEC: Tydzień 1-5. „Dzień Dziecka”, „Dzień Taty”, „Pożegnanie żłobka”,
„Umiemy liczyć, segregować i układać według schematu”.
LIPIEC: Tydzień 1- 4. „Aktywne i bezpieczne lato”, „Wspólnie śpiewamy i tańczymy
przy poznanych melodiach”, „Wiemy jak zachowywać się
przechodząc przez ulicę”.
SIERPIEŃ: Tydzień 1-4. „Życie w morzach i oceanach”, „Znamy kolory, zwierzęta
leśne
i gospodarskie”, „Umiemy zachowywać się przy stole i znamy
zasady higieny”.
Cele – zadania:
− „Trenujemy motorykę dużą” – zabawy na świeżym powietrzu, gramy w piłkę,
pokonujemy tory przeszkód, chodzimy z woreczkami itp.
− Ćwiczymy sprawność dłoni podczas przygotowywania prezentu na Dzień Taty – praca
plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów.
− Trenujemy spostrzegawczość – odwzorowujemy układy z kart pracy.
− „Pożegnanie żłobka” – śpiewamy piosenkę na zakończenie przygody ze żłobkiem,
rozwijamy mowę i trenujemy pamięć.
− Znamy letnie aktywności i wiemy, jak bezpiecznie spędzać czas.
− Zachowujemy się odpowiedzialnie przy przejściu dla pieszych – pogadanka i nauka
właściwego zachowania na przejściu dla pieszych.
− Poznajemy świat oceanów – rozwój słownictwa i poszerzenie wiedzy o zwierzętach
żyjących w morzach i oceanach.
− Utrwalamy wiedzę o kolorach – eksperymenty z mieszaniem kolorów.
− Przypominamy sobie nazwy zwierząt oraz odgłosy, jakie wydają.
− „Idziemy do przedszkola” – pogadanki o zbliżających się zmianach.
− Tworzymy własne kompozycje smakowe lodów – lody domowej produkcji.
− Jesteśmy samodzielni – wzmacnianie umiejętności samodzielnego ubierania się
i rozbierania oraz utrwalanie zasad higieny.
− Utrwalamy znajomość poznanych piosenek tj.: „Baby shark”, „Kółko graniaste”,
„Jedzie pociąg z daleka”, „Koła autobusu kręcą się”, „A ram sam sam” i innych.
− Znamy elementy zastawy stołowej – umiemy nazwać i właściwie wskazać
odpowiednie jej elementy.

Opracowały: „Ciocie Limonki”

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZO – WYCHOWAWCZEJ
czerwiec – lipiec – sierpień 2022
,,JAGÓDKI”

Czerwiec: Tydzień I – II – „Świętujemy Dzień Dziecka”, „Letnie ubiory”.
Tydzień III – V – „Zaczynamy lato i obchodzimy Dzień Przyjaciela”, „Dzień Taty”,
„Powitanie lata”.
Lipiec: Tydzień I – II – „Plany wakacyjne”.
Tydzień III – IV – „Bezpieczne wakacje”.
Sierpień: Tydzień I – II – „Owocowe lato”.
Tydzień III – IV – „Sporty w lecie”.
Zadania – cele:
− Organizowanie zabaw sportowych na placu zabaw z nagrodami, np. rzucanie piłeczek
do kosza, kopanie do bramki itp.
− ,,Letnie ubiory” – dopasowywanie poszczególnych ubrań do części ciała, np.
kapelusz – głowa, krótki rękaw – ramię itp.
− Poznajemy kim jest przyjaciel i na czym polega przyjaźń.
− Utrwalanie pamięci i uwagi poprzez czytanie książek, pt. ,,Kubuś Puchatek
i przyjaciele”.
− Nauka piosenki z pokazywaniem – ,,Tata potrzebny jest”.
− Uwrażliwienie na sztukę, rozmowa na temat rodziny – wykonanie prezentu dla Taty.
− Przypomnienie dzieciom, jak spędzamy wakacje (np. morze, góry, lasy, jeziora).
− Utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się – sygnalizacja świetlna, przejście
przez jezdnię po pasach.
− ,,Kodeks wakacyjny” – przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy podczas wakacji;
nauka bezpiecznej zabawy w wodzie i na plaży.
− Powtórzenie nazw i wyglądu owoców (kolor, kształt, wielkość).
− Robienie oraz degustacja sałatki owocowej.
− ,,Żłobkowa olimpiada” – tor przeszkód, skoki w dal itp.
− Zachęcenie do aktywności sportowej – jazda na rowerze, jazda na hulajnodze, nauka
pływania i piłka plażowa.
Ciocie z gr. ,,Jagódki‘’

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
czerwiec – lipiec – sierpień 2022
Gr. „Truskawki”
Czerwiec – Tematy: „Dzień dziecka”. „Lato”. „Dzień Ojca”. „Zakończenie
roku i wakacje”.
Lipiec – Tematy: „Witaj przygodo! Bezpieczne wakacje”. „My się nie
nudzimy”.
Sierpień – Tematy: „Hokus – pokus! Czary – mary!”. „Tydzień w zoo”.
Zadania – cele:
− Zapoznanie dzieci ze świętem Dnia Dziecka poprzez opowiadania i dzień zabaw.
− Doskonalenie pracy w grupie poprzez wykonanie pracy plastycznej pt.
− Zapoznanie dzieci, czym jest różnorodność poprzez rozmowę o dzieciach z całego
świata oraz poprzez piosenkę pt. „Wszystkie dzieci nasze są”.
− „Lato” – poznajemy nową porę roku – kolory, smaki i zapachy, owoce.
− Omówienie ubioru letniego – czapka, kapelusz, okulary itp.
− Kształtowanie logicznego myślenia w zabawie pt. „Letnie ubiory” – dopasowywanie
części garderoby do części ciała.
− Przedstawienie zawodów wykonywanych przez Tatusiów. Nauka wierszyka
pt. „Dla Tatusia”. Przygotowanie upominku z okazji święta Taty.
− Pożegnanie kolegów i koleżanek przed pójściem do przedszkola. Zapoznanie dzieci
z pojęciem „wakacje”.
− Omówienie miejsc związanych z wyjazdem na wakacje – góry, morze, las, jezioro,
wieś.
− Poznanie różnych środków transportu – autobus, samolot, pociąg, statek. Integracja
i nauka pracy w grupie, zabawa przy piosenkach o środkach transportu.
− Ćwiczenie spostrzegawczości, skupienia uwagi i pamięci, ćwiczenia relaksacyjne –
szum fal, śpiew ptaków, szum drzew, deszcz itp. Poznawanie i słuchanie dźwięków
natury.
− Oddziaływanie na wyobraźnię, eksperymentowanie – zabawy w małych chemików.
− Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi tj. burza, tęcza, grzmot, błyskawica –
rozmowa kierowana i udział w zabawach ruchowo – naśladowczych.
− Utrwalenie poznanych w ciągu roku różnych gatunków zwierząt – żyrafa, słoń,
hipopotam, lew, pszczoła itd. Uświadomienie dzieciom, w jaki sposób należy
opiekować się zwierzętami – książeczki, karty obrazkowe itp.
− Nauka przestrzegania bezpiecznej zabawy na wakacjach – kodeks wakacyjny.
− Nauka piosenek pt. „Niech żyją wakacje”, „Idziemy do zoo”, „Tata potrzebny jest”,
„Pszczółka Maja”.
− Uwrażliwienie na sztukę, udział w zabawach sensorycznych, ćwiczenia z zakresu
motoryki małej poprzez wykonanie prac plastycznych różnymi technikami.
− Utrwalenie zasad panujących w grupie np. sprzątanie zabawek po skończonej
zabawie, czekanie na swoją kolej, zwracanie uwagi na zwroty grzecznościowe, zgodna
i miła zabawa.
„Ciocie – gr. Truskawki”

Przewiń do góry
Przejdź do treści