Kwiecień

Codzienne spacery i zabawy na świeżym powietrzu to stały element naszego planu dnia. Dzieci mają okazję do obserwacji otoczenia, rozwijania ciekawości poznawczej i zdobywania nowych doświadczeń. Z okazji Dnia Ziemi przyglądaliśmy się przejeżdżającemu samochodowi do segregacji śmieci, co było pretekstem do rozmowy o ekologii, recyklingu i dbaniu o planetę a następnie zrobiliśmy pracę plastyczną.

 

Podczas spacerów dzieci wąchały wiosenne kwiaty, rozwijając zmysł węchu i poznając bogactwo świata przyrody.

 

Przygotowaliśmy grządki pod wysiew kwiatów. Dzieci samodzielnie przekopywały ziemię, usuwały drobne kamyczki i patyki, i równały powierzchnię pod zasiew. Wspólna praca rozwijała umiejętność współdziałania i cierpliwość. Kontakt z ziemią i naturą sprzyja również rozwojowi sensorycznemu oraz budowaniu pozytywnej relacji ze środowiskiem.

 

Zabawy na placach zabaw,  huśtanie się na huśtawkach, wspinaczka czy bieganie po trawiastych górkach, wspierają rozwój motoryki dużej, koordynacji ruchowej i odwagi fizycznej.
Dzieci chętnie spacerują z wózeczkami i maskotkami.  Wchodzą w role opiekuńcze i rozwijają empatię.

 

Kapryśna aura pozwalała też w tym miesiącu na skakanie po kałużach w kombinezonach i kaloszach.  Zawsze sprawia to naszym dzieciom ogromną frajdę, ale i pozwala  na bezpieczne eksplorowanie otoczenia.  Radości było co nie miara.

 

Gdy pogoda nie pozwalała na dłuższe spacery dzieci chętnie bawiły  się w punkcie. Chodziły boso po krążkach sensorycznych– co stymulowało receptory czuciowe w stopach. To korzystnie wpływa na integrację sensoryczną i świadomość własnego ciała. Takie zabawy wspomagają rozwój układu nerwowego, ale również poprawiają równowagę, koordynację ruchową i orientację przestrzenną. Wspólne ćwiczenia były okazją do wzmacniania relacji w grupie – dzieci uczyły się cierpliwości, współpracy oraz czerpały radość ze wspólnego doświadczania nowych bodźców.

 

W okresie przedświątecznym dzieci brały udział w aktywnościach plastycznych związanych z tematyką Wielkanocy. Kolorowanie papierowych pisanek rozwijało sprawność grafomotoryczną, koncentrację oraz kreatywność. W ramach jednej z prac dzieci stworzyły kompozycje przedstawiające Wielkanocny stół. Na kartkach z bibułowym obrusikiem wyklejały tradycyjne potrawy świąteczne, wycięte z gazetek reklamowych. Mamy świadomość, że to kształtuje umiejętności manualne i kompozycyjne, ale również wprowadza dzieci w tematykę zwyczajów i tradycji Wielkanocnych. Praca zespołowa i wspólne rozmowy w trakcie tworzenia sprzyjały integracji, rozwijały słownictwo i umiejętność dzielenia się materiałami.

 

W naszym punkcie zwracamy szczególną uwagę na kulturę spożywania posiłków i kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych.
Sposób podania nie tylko zachęca dzieci do jedzenia, ale także rozwija ich zmysł estetyczny i uczy, że posiłki mogą być nie tylko zdrowe, ale też piękne. Przy okazji wspólnych śniadań uczymy się nazw produktów i kolorów. To także moment integracji grupy – dzieci siadają razem przy stole, dzielą się jedzeniem, uczą się cierpliwości, samodzielności i zasad zachowania przy wspólnym posiłku.

Przewijanie do góry