W marcu powitaliśmy długo wyczekiwaną wiosnę, co znalazło swoje odzwierciedlenie zarówno w naszych spacerach, jak i pracach plastycznych. Codzienne aktywności w punkcie jak zawsze łączyły zabawę z nauką i rozwojem – poprzez ruch, muzykę, kontakt z przyrodą i działania twórcze.
W tym miesiącu zrealizowaliśmy następujące tematy i aktywności:
Obserwacje przyrodnicze – podczas spacerów wypatrywaliśmy pierwszych oznak wiosny. Dzieci uczyły się rozpoznawać wiosenne kwiaty, a swoje obserwacje przeniosły później na papier w formie pracy plastycznej z okazji Pierwszego Dnia Wiosny.
Dzień Żaby – wykonaliśmy dwie przestrzenne prace plastyczne przedstawiające żabki, a przy piosence „Żabki w klapkach” dzieci tańczyły, naśladując skoki i ruchy tych wesołych stworzeń.
Malowanie palcami – inspirowani marcową pogodą, stworzyliśmy kolorowe „deszczowe” prace, rozwijając w ten sposób ekspresję artystyczną i wrażenia dotykowe.
Dzień Teatru – wspólnie z dziećmi zorganizowaliśmy teatrzyk. Maluchy występowały i odgrywały krótkie scenki, ucząc się wyrażania emocji i współpracy.
Zabawy konstrukcyjne – w marcu bawiliśmy się także klockami, rozwijając wyobraźnię przestrzenną, cierpliwość i koordynację.
Ruch na świeżym powietrzu – dzieci jeździły na rowerkach biegowych i brały udział w zabawach ruchowych w terenie. Podczas jednej z wypraw wspólnie „zdobywaliśmy szczyty”, biegając pod górkę z radością i energią.
Spacer do stadniny koni – ponownie odwiedziliśmy znaną już dzieciom stadninę na ul. Podleśnej. Kontakt ze zwierzętami to dla maluchów nie tylko ogromna radość, ale także doskonała okazja do nauki empatii i poznawania świata przyrody.
Nie zabrakło też naszych codziennych rytuałów: wspólnego muzykowania z instrumentami, ćwiczeń gimnastycznych, spacerów przed drzemką i czytania książeczek.