Październik

W październiku nasze zabawy edukacyjne i rozwojowe skupiały się wokół tematyki jesiennej, integrując sensoryczne poznawanie przyrody z ćwiczeniami sprawnościowymi i logopedycznymi.

  • ​W czasie codziennych spacerów dzieci obserwowały drzewa jesienne, a w szczególności spektakularną zmianę kolorów liści.
  • ​na placu zabaw na świeżym powietrzu zabawy ruchowe  jak– „Deszcz liści”, pozwoliły dzieciom  naśladować opadanie liści
  • ​Dzieci poznały również postać wiewiórki, która stała się bohaterką opowieści o robieniu zapasów. Dzieci zbierały na spacerach żołędzie i kasztany.
  • ​Prowadzone były zabawy manipulacyjne: przekładanie, segregowanie i liczenie małych darów lasu.
  • ​Duża, prawdziwa dynia została wykorzystana do zajęć sensorycznych. Dzieci dotykały jej twardej skórki, badały miąższ i nasion

 

  • ​Październik był również miesiącem, w którym dzieci uczyły się rozpoznawać i zakładać kolejne warstwy jesiennego ubrania (czapka, rękawiczki,

​Zabawy z wizerunkiem pajączka  były okazją do wzmacniania mięśni aparatu mowy.

Dzieci dmuchały przez słomkę na „pajączka”, co miało na celu wydłużenie i wzmocnienie strumienia wydechowego, niezbędnego do prawidłowej artykulacji

Dzieci z dużym zaangażowaniem poznawały jesienną przyrodę, a zabawy logopedyczne wprowadzone w formie gier tematycznych (pajączek, wiewiórka) spotkały się z ich entuzjastycznym przyjęciem.

Przewijanie do góry