Realizacja wniosków o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Krok po kroku

  1. Przygotuj wniosek. Pamiętaj o podaniu swojego imienia, nazwiska oraz adresu. Dla ułatwienia możesz skorzystać z formularza wniosku.
  2. Dołącz kopie dokumentów, które mogą pomóc w rozpatrzeniu wniosku.
  3. Złóż wniosek.
  4. Otrzymasz zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku.

Pod tym linkiem możesz sprawdzić jakie, w świetle przepisów RODO, masz prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych w tej sprawie.

Wymagane dokumenty

Wniosek o zapewnienie dostępności musi zawierać:

  1. dane kontaktowe Wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewniania dostępności, jeżeli dotyczy.

Opłaty

Postępowanie nie podlega opłatom

Miejsce złożenia i odbioru

  1. Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:
  2. Zawiadomienie o sposobie załatwienia wniosku jest doręczane przesyłką pocztową za pokwitowaniem na wskazany adres zamieszkania, o ile wnioskodawca nie wskaże innego sposobu.

Jednostka odpowiedzialna

Termin odpowiedzi

  1. Do 14 dni od dnia złożenia wniosku – zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku.
  2. Do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie do 14 dni, powiadamia się wnioskodawcę o przyczynie opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności.

Tryb odwoławczy

Skargę na brak zapewnienia wnioskowanej dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej przez podmiot publiczny można złożyć do Prezesa Zarządu PFRON.

Uwagi

Jeśli wniosek nie zawiera danych kontaktowych wnioskodawcy – wniosek pozostawia się bez rozpoznania.

Scroll to Top
Skip to content