Interaktywna podłoga wzbudziła ogromne zainteresowanie wśród maluchów. Dzieci z ciekawością podchodziły do nowego urządzenia i bardzo szybko zrozumiały, że ich ruchy wpływają na to, co dzieje się na ekranie.
Podczas zajęć korzystaliśmy z różnych gier i zabaw edukacyjnych, m.in.:
- Zbijanie kolorowych baloników – dzieci ćwiczyły refleks i koordynację ruchową, próbując dotknąć stopą lub rączką jak najwięcej balonów.
- Zbieranie owoców – zadanie wymagało spostrzegawczości i szybkiego reagowania.
- Ślady zwierząt – dzieci dopasowywały odgłosy do odpowiednich obrazków, rozwijając słuch i pamięć.
- Zabawy muzyczne – maluchy tańczyły i poruszały się w rytm wesołej muzyki, co wprowadziło dużo pozytywnej energii.
Zajęcia dostarczyły dzieciom wielu bodźców sensorycznych – mogły one obserwować zmieniające się obrazy, reagować ruchem, słuchać dźwięków oraz współpracować z rówieśnikami. Tego typu aktywności wspierają rozwój motoryki dużej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także uczą współdziałania i czekania na swoją kolej.
Dzieci z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyły w zabawie i z niecierpliwością czekały na kolejne rundy gier.
Zajęcia z interaktywną podłogą okazały się świetnym połączeniem nauki i zabawy – dostarczyły radości, a jednocześnie wspierały wszechstronny rozwój najmłodszych.