Aktywności we wrześniu.

„Gdy wrzesień z pogodą zaczyna, zwykle przez miesiąc pogoda się trzyma”.

Tak jak przysłowie mówi, wrzesień okazał się piękny, dzięki czemu Dzieci mogły dużo pięknych chwil spędzać w naszym ogrodzie, na świeżym powietrzu.

Wrzesień to również okres adaptacji w żłobku, dzięki której dzieci będą mogły w niedługim czasie oddać się  zabawie i miło spędzać u nas czas.

Ciekawe zajęcia były dedykowane dzieciom, oto niektóre:

– nauka piosenek: „ Witam was”, „ Witaj w żłobku”, „ Wniosły dzieci z sadu”, „ Maszerują dzieci”, „Pociąg krasnoludków”, „ Jedna głowa”, „ Dmucha wiatr”,” Kolorowe listki”,” Jarzębina”,” Ruda wiewióreczka”,itd.

-obchody „ Dnia Kropki”, „ Dnia Jabłuszka”, „ Dnia Chłopaka”, „ Pierwszego Dnia Jesieni”

– zabawy paluszkowe przy wierszu „ Sroczka”, „ Idzie rak”, „ Pełza wąż”,” Kominiarz”

– zabawa „ Wędrujące jabłuszko” przy piosence „ Małe czerwone jabłuszko”, zabawa z chustą Klanza i piłeczkami,

– ilustrowanie treści ruchem „Pokaz to ja”,

– zabawa „Osiem kratek”, zabawy w kącikach tematycznych, labirynt z koralików,

– czytanie książek: „ O wilku, który chciał zmienić kolor”, „Kolorowy potwór”, historyjka obrazkowa  „ Przygoda zajączka”, inscenizacja książki z serii bezpieczny świat „ Kotek sam w domu”, układanie puzzli, bajka „ Szukamy jesieni”

– zabawy twórcze: malowanie rękami, masa plastyczna z ryżu, praca plastyczna „ Wspomnienie z wakacji”, praca plastyczna „ Stemple z jabłka”, „ Muchomorek”, „ dzień kropki”, „ Moje jabłuszko”, wykonanie odznak na  „ Dzień Chłopaka”, praca plastyczna – stempelki z dłoni, praca „ Kolorowe listki”

– przyglądanie się zmianom w przyrodzie i wykorzystywanie darów natury w zabawach .

Podczas pobytu w ogrodzie dzieci bawiły się w strefach:                                                                                                                                                                                                                                                                 – relaksu ( czytanie bajek, słuchanie i odgadywanie odgłosów przyrody, oglądanie  zmieniających kolory liści, rozwijanie umiejętności motorycznych poprzez bujanie, zjeżdżanie i wspinanie)

-natury i edukacji: zabawa w „ Poszukiwanie skarbów” – naturalne skarby jesieni , zabawa w „ Mały naukowiec”- dzieci eksperymentowały woda i piaskiem.

– ruchu: zabawy integracyjne: „ Balonik”, „ Kolorowa jesień”, duże bańki mydlane, samochody, tor sensoryczny w ogrodzie, zabawa – kredowe kropki

 

Scroll to Top
Skip to content