Zabawy marcowe- Wiosna

 

Szanowni Rodzice,

zapraszamy  na obejrzenie żłobka jeśli tyko chcecie, konieczne jest umówienie spotkania 723-248-057.

Poniżej relacja z marcowych zabaw w żłobku.

Zgodnie z planem, który stworzyły „Ciocie” ćwiczyliśmy precyzję ruchów, rozwijaliśmy spostrzegawczość, skupienie uwagi, analizę i syntezę, ćwiczyliśmy umiejętność współpracy, rozwijaliśmy swoje umiejętności społeczne.

To było super doświadczenie, żadnej nauki, sama zabawa a ile się nauczyliśmy.

 

AUTORSKI-PRZYKŁADOWY  PLAN PRACY OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZEJ

MARZEC 2025

TYDZIEŃ I  3– 7.03.2025 TEMAT: RAZ ZIMNO, A RAZ CIEPŁO – CZYLI W MARCU JAK W GARNCU

Cel główny : Zapoznanie dzieci dotyczących zmian w pogodzie, odczuwanie ciepła i zimna

Zajęcia dydaktyczne:

– rozmowy z dziećmi o zachodzących zmianach w pogodzie na podstawie obrazków i zmianach w przyrodzie np. rosnące przebiśniegi

– rozmowy o zmianach w ubieraniu się – chowamy ciepłe buty, szaliki, czapki itp.

– dzień dentysty – zapoznanie dzieci z tym zawodem, rozmowa z dziećmi co robi dentysta

Cele szczegółowe:

Przyswojenie wiedzy na temat zachodzących zmian w przyrodzie, wzbogacanie słownictwa

Zajęcia ruchowe:

– piosenki z naśladowaniem – „pada deszczyk”, „rysujemy pogodę”, „omijamy kałuże”

– tor przeszkód z wykorzystaniem pianek gimnastycznych, hula hop, ławeczek i tuneli

Cele szczegółowe:

Rozwój motoryki dużej, rozwój wyobraźni oraz kontroli własnego ciała i naśladownictwa.

Zajęcia umuzykalniające:

– Wspólne śpiewanie piosenki : „Rosną sobie kwiatki” „Ogrodniczka”

– śpiewanie piosenek żłobkowych

– gimnastyka smyka

Cele szczegółowe:

Usprawnienie aparatu mowy, rozwijanie wrażliwości muzycznej, dykcji

Zajęcia twórcze:

– przebiśniegi – praca twórcza dzieci

– marcowa pogoda – praca wspólna

– ozdabiamy szczoteczkę do zębów/ pastę do zębów

Cele szczegółowe:

Rozwijanie wyobraźni i motoryki małej

TYDZIEŃ II  10 – 14.03.2024 TEMAT: WIERZBOWE GAŁĄZKI

Cel główny:

Dzieci poznają wierzbowe gałązki

Zajęcia dydaktyczne:

– Rozmowa z dziećmi o tym, skąd się biorą bazie, gdzie rosną. Wspomnienie o nazwie ”kotki” – prezentacja bazi dzieciom z możliwością ich dotknięcia. Zapytanie się dzieci dlaczego mówi się „kotki” na bazie (są miękkie i miłe w dotyku, jak kocie futerko).

– Przedstawienie dzieciom wierszyka: „Te szare kotki nie piją mleka, Ucieszą się kiedy na wiosnę czekasz. Nie mają wąsów ani ogonów, zerwij je z drzewa i wstaw do wazonu. (bazie)

– Wierszyk zagadka: „Usiadły na gałązce wierzby kotki jak na obrazie. Są szare, puchate – już pewnie już wiesz, że to…. (bazie)”

Cele szczegółowe:

Zapoznanie dzieci z wierszykiem o baziach, oddziaływanie na zmysł dotyku, rozwijanie wyobraźni

Zajęcia ruchowe:

– Kotki piją mleko – dzieci poruszają się po sali wykonując „kocie ruchy” – chodzą na czworaka, robią koci grzbiet i wykonują gest jakby piły mleko.

Cele szczegółowe:

Rozwój motoryki dużej, rozwój wyobraźni oraz kontroli własnego ciała i naśladownictwa.

Zajęcia umuzykalniające:

– Słuchanie piosenki pokazywanki „Pięć małych kotków”. Dzieci słuchają piosenki i pokazują paluszkami jej treść.

– tańce hulańce w rytm muzyki

– zabawy balonami i chustą animacyjną  – wolno/szybko, robimy wiaterek

– słuchanie odgłosów zwierząt

Cele szczegółowe:

Aktywne słuchanie muzyki. Łącznie słuchania muzyki z ruchami dłoni, trening motoryki małej i percepcji ucho-ręka

Zajęcia twórcze:

– „Bazie-kotki” – indywidualna praca plastyczna, przyklejanie preparowanego ryżu jako bazie.

Cele szczegółowe:

Usprawnianie motoryki małej, rozwój wyobraźni i kreatywności.

TYDZIEŃ III  17 – 21.03.2025 TEMAT: NADCHODZI WIOSNA

Cel główny :

Zapoznanie z tradycją żegnania zimy i powitania wiosny.

Zajęcia dydaktyczne:

– Zapoznanie się z nową porą roku – wiosną

– Słuchanie odgłosów wiosny – ptaki, szum wiatru

– Poznajemy tradycję żegnania zimy i witania wiosny

– Obrazki przedstawiające wiosnę, sylwety mieszkańców łąki (biedronka, motyl, pszczoła, ślimak, bocian, mrówka)

– 22 marca – dzień wody ( wodne eksperymenty – obserwacja bąbelków w wodzie z dodatkiem oleju plus tabletki musującej, woda ciepła-zimna, przelewanie).

Cele szczegółowe:

Poznanie różnych oznak wiosny.

Zajęcia ruchowe:

– Mini tor przeszkód z wykorzystaniem między innymi sprzętu do ćwiczeń równoważnych (mostek), woreczków, hula-hop

– Zabawa w bociana i żabki

Cele szczegółowe:

Rozwijanie sprawności ruchowej, przestrzeganie zasad zabawy.

Zajęcia umuzykalniające:

– Śpiewanie piosenek „Jestem sobie ogrodniczka”, „Promyk słońca”, „Pani Wiosna”

– taniec motyli – za pomocą kolorowych chusteczek w rytm radosnej muzyki dzieci naśladują motylki

Cele szczegółowe:

Kształtowanie umiejętności słuchania utworów muzycznych.

Zajęcia twórcze:

– Praca plastyczna – Marzanna (dzieci ubierają według wzoru Marzannę z różnych materiałów np. krepina, papier kolorowy, różnego rodzaju materiały włókiennicze itp.)

– Postać biedronki – przyklejanie wyciętych kropek na wzór

Cele szczegółowe:

Ćwiczenie kreatywności, zachęcanie do aktywnej twórczości.

TYDZIEŃ IV  24 – 28.03.2025 TEMAT: WIOSENNE ZWIERZĘTA

 Cel główny:

– zapoznanie dzieci ze zwierzętami, które żyją w lesie i na łące

Cele szczegółowe:

– rozwijanie umiejętności dłuższego skupienia uwagi na jednej czynności oraz kierowanie uwagi na wybrane bodźce

– wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci

– dziecko reaguje na polecenia opiekuna

– rozwój motoryki małej oraz precyzji ruchów (wykorzystanie w pracach plastycznych: cekinów, koralików, wstążek)

Zajęcia dydaktyczne:

-wiosenna łąka. Poznajemy zwierzęta mieszkające na łące i w lesie (np. zając, żabka, bocian) oraz nazwy podstawowych kwiatów (kolory i zapach)

– w świecie bajek, głośnie czytanie bajek i wierszy

-gimnastyka buzi i języka (naśladowanie odgłosów, dźwięków, gestów i mimiki twarzy

– nauka kolorów poprzez malowanie tęczy

Zabawy ruchowe:

– tor przeszkód z wykorzystaniem tuneli i ścieżki sensorycznej

– Bocian – zabawa ruchowa- dzieci biegają w rytm muzyki wystukiwanej przez opiekunkę, kiedy zapada cisza dzieci próbują stanąć jak bocian na jednej nodze

– skaczemy jak żabki, chodzimy jak kotki, itp.

Zabawy umuzykalniające:

-zabawy muzyczne polegające na odgadywaniu i naśladowaniu odgłosów wiosny (np. klekot bociana, kumkanie żabek)

-zabawy ruchowe polegające na nawiązaniu kontaktu z drugim dzieckiem (np. „Dwóm tańczyć się zachciało”)

– nauka piosenki „Dżungla”

Zabawy twórcze:

– Bocian – praca plastyczna, wyklejanie bociana

– żabka – praca plastyczna, technika dowolna

– tęcza – praca plastyczna

Cel główny:

Zapoznanie dzieci z tradycją Wielkanocy i z wielkanocnymi obrzędami i symbolami Wielkanocy

 

   

 

 

Scroll to Top