Plan pracy w styczniu zakładał przedstawienie cech charakterystycznych i zmian w przyrodzie zachodzących zimą,
Dzieci:
-obserwowały proces topnienia śniegu,
-zapoznały się z ubraniami charakterystycznymi do pory roku – zima,
-próbowały formować ‘’śnieżki’’ z bibuły, papieru,
– poznały nowe piosenki: ‘’Tupu, tup po śniegu’’, ‘’Zima, zima, zima’’, ‘’Babciu droga babciu’’, ‘’Lisek łakomczuszek’’,
-zapoznały się z zabawami/sportami zimowymi (narty, sanki, łyżwy) na podstawie ilustracji,
-poznały różnorodne techniki plastyczne,
-poznały zwierzęta, które należy dokarmiać zimą,
-zapoznały się ze świętem Babci i Dziadka,
-oglądały przedstawienie/ teatrzyk pacynkowy ‘’Czerwony Kapturek’’ – zrobiony przez opiekunki,
-dzieci samodzielnie wykonały postaci do przedstawienia i wcieliły się w rolę animatorów kukiełek będących częścią przedstawienia,
-dzieci stymulowały zmysły bawiąc się ryżem, gałązkami świerkowymi i piórkami (bałwan z ryżu na macie),
-pokonywały tor przeszkód z mat sensorycznych, hula hop, tunelu, pachołków, ławki gimnastycznej chusty klanzy.
-wykonały także prace plastyczne wspierającą ideę WOŚP.