W marcu nasze maluchy zamieniły się w małych ogrodników, odkrywców, przyrodników i muzyków
Każda z aktywności była nie tylko świetną zabawą, ale też ważnym doświadczeniem – budującym sensorykę, empatię, sprawczość i relację z naturą
Co robiliśmy?
Sadzenie bratków
Dzieci własnoręcznie sadziły kwiatki w ogrodzie. Przesypywały ziemię, podlewały i dowiadywały się, czego potrzebuje roślina, by urosnąć. To nauka troski, uważności i cierpliwości.
Ścieżki sensoryczne
Małe stópki wędrowały po miękkich, twardych, zimnych, ciepłych i chropowatych fakturach. Taka zabawa rozwija równowagę, świadomość ciała i koncentrację.
Zawieszanie jedzonka dla wróbelków
Z pomocą opiekunek dzieci przygotowały naturalne karmniki i zawiesiły je na drzewach. To była piękna lekcja empatii i kontaktu z przyrodą.
Rytmika z opiekunką
Wspólne granie na instrumentach, śpiewanie i rytmiczne zabawy pobudzały zmysł słuchu, poczucie rytmu i… dużo radości!
Dlaczego to robimy?
Bo wierzymy, że dzieci najlepiej uczą się wtedy, gdy czują, dotykają, obserwują i działają.
Każda aktywność ma sens – jeśli wypływa z ciekawości i jest wspierana przez obecnego dorosłego.