Organizacja przestrzeni na placu zabaw

Pobyt w ogródku żłobkowym w Żłobku nr 7 jest kluczowym elementem codziennych aktywności, które są ściśle związane z zainteresowaniami dzieci. Działania pedagogiczne w tej przestrzeni są starannie planowane, aby wspierać rozwój dzieci poprzez różnorodne aktywności na świeżym powietrzu. Dzieci mają możliwość angażowania się w zabawy ruchowe, odkrywania otoczenia, wyrażania siebie, uczenia się, działania i doświadczania nowych rzeczy. Każda z tych aktywności jest zaprojektowana tak, aby dzieci mogły w pełni uczestniczyć i czerpać radość z przebywania na świeżym powietrzu, jednocześnie rozwijając swoje zdolności i zainteresowania.

Przestrzeń ogródka żłobkowego musi być atrakcyjna i dostosowana do potrzeb oraz funkcjonowania dzieci. Ważne jest, aby była bezpieczna i inspirująca, zachęcając maluchy do eksploracji i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Ogródek wyposażony jest w różnorodne sprzęty i materiały edukacyjne, które wspierają rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny dzieci. Elementy takie jak piaskownice, huśtawki, zjeżdżalnie, a także naturalne elementy, jak drzewa i krzewy, mogą stworzyć środowisko sprzyjające nauce poprzez zabawę. Dostosowanie przestrzeni do potrzeb dzieci pozwala na organizowanie różnorodnych zajęć, które odpowiadają ich zainteresowaniom i wspierają ich rozwój w sposób holistyczny.

Plac zabaw w ogrodzie żłobkowym jest podzielony na kilka stref, które służą różnym rodzajom aktywności, aby odpowiednio odpowiadać na potrzeby i zainteresowania dzieci:

  1. Strefa dla najmłodszych dzieci:
    • Zawiera bezpieczne, miękkie nawierzchnie oraz niskie sprzęty, takie jak małe zjeżdżalnie, huśtawki i bujaki, które są odpowiednie dla maluchów.
    • Zapewnia warunki do bezpiecznej eksploracji i zabawy dla najmłodszych dzieci, wspierając ich rozwój motoryczny i sensoryczny.
  2. Strefa natura:
    • Obejmuje elementy naturalne, takie jak drzewa, krzewy, kwiaty, piaskownice oraz mini ogródki, gdzie dzieci mogą sadzić rośliny.
    • Promuje kontakt z naturą, rozwija zainteresowania przyrodnicze i uczy dzieci dbania o środowisko.
  3. Strefa edukacyjna:
    • Wyposażona w tablice, klocki, narzędzia do eksperymentów i inne materiały edukacyjne.
    • Strefa ta jest zaprojektowana, aby stymulować rozwój poznawczy, kreatywność oraz zainteresowanie nauką przez zabawę i interaktywne zajęcia.
  4. Strefa relaksu:
    • Zawiera miejsca do odpoczynku, takie jak ławki, koce, a także zaciszne zakątki z poduszkami i książkami pod rozłożystym drzewem  .
    • Zapewnia dzieciom przestrzeń do wyciszenia się, regeneracji sił i cieszenia się spokojem w przyjemnym otoczeniu.

Każda z tych stref jest zaplanowana z myślą o wszechstronnym rozwoju dzieci, oferując im bogate i zróżnicowane możliwości zabawy, nauki i odpoczynku.

Scroll to Top
Skip to content