Potrzeba ruchu jest biologiczną potrzebą człowieka, w szczególności dziecka. Najbardziej korzystne jest, kiedy podejmujemy się różnych zadań na świeżym powietrzu. Codziennie staramy się, aby nasze Dzieci spędzały jak najwięcej czasu na placu zabaw. Pobudzamy w ten sposób potrzebę ruchu u każdego młodego człowieka, hartujemy organizm oraz pokazujemy jak wykorzystać naturalny teren w naszym najbliższym otoczeniu np., nierówna górka jest szansą na ćwiczenie motoryki i sprawności naszych podopiecznych, a strefy błotne po deszczu doskonałym doznaniem sensorycznym.
Każdego dnia tworzymy na placu zabaw strefy tematyczne dla dzieci, tak, aby stymulować ich rozwój pod każdym względem. Wspieramy ich indywidualne zainteresowania, jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że świeże powietrze sprzyja uwolnieniu od przestymulowania.
Zainteresowania i wyobraźnia Dzieci niekiedy wykracza poza granice naszych pomysłów, dlatego też obserwujemy uważnie zabawy i zajęcia maluchów, aby podążać za nimi i tworzyć interesujące je strefy tematyczne.
W lipcu każdego dnia Dzieci korzystały ze stworzonych dla nich kącików zainteresowań na świeżym powietrzu:
- strefa czytelnicza – pozwala na wyciszenie, rozwijanie wyobraźni, a także budowanie dobrych nawyków i pozytywnego nastawienia do późniejszej nauki czytania czy słuchania. Nasze dzieci miały możliwość samodzielnego przeglądania propozycji ilustrowanych, a także do słuchania czytanych książek przez panie opiekunki.
- strefa sportowa – przestrzeń, gdzie dzieci mają możliwość podejmowania się zespołowych, ale nie tylko zajęć sportowych, podczas których wzmacniają swój rozwój motoryczny oraz ogólną sprawność. Uczą się zasad współpracy oraz tego, jak jest to ważne. Ta strefa zajęć jest najczęściej wybierana przez nasze dzieci, pomysły i zmiany dzieją się bardzo dynamicznie, ale dzięki temu działa wyobraźnia maluchów.
- strefa wodna – lipiec był miesiącem bardzo upalnym, dlatego też niemal codziennie dzieci miały możliwość zabaw z wodą, tzn., przelewanie wody do pojemników, sensoryczne zajęcia w wodzie, które cieszyły się dużym zainteresowaniem, ale służyły też poprawieniu komfortu dzieci w te najbardziej słoneczne dni. Okazało się, że jedno, co się nie zmienia to zamiłowanie maluchów do wszelkich zabaw z wodą, a na świeżym powietrzu na placu zabaw tej aktywności nic nam nie ogranicza.
- strefa edukacyjna – do nauki kolorów, a także budowania zespołowości wśród dzieci doskonale sprawdza nam się chusta Klanza, która rozwija nas jednocześnie ruchowo.
- strefa integracyjna – staramy się budować u naszych dzieci potrzebę integrowania się z innymi, pokazujemy korzyści ze wspólnego spędzania czasu i poznawania się nawzajem. Jest to czas na możliwość swobodnego wypowiadania się dzieci, tak, aby miały świadomość, że są słuchane również przez rówieśników, ale i uczyły się słuchać innych.
- strefa relaksu – każdego dnia rozkładamy koce, aby dzieci, które mają ochotę poodpoczywać na świeżym powietrzu miały taką możliwość. Słoneczne dni nie dla każdego malucha są czasem wzmożonej potrzeby ruchu, szanując to dbamy, aby strefa relaksu była swobodną strefą odpoczynku, gdzie można położyć się i obserwować samoloty na niebie.
- strefa zabaw w piaskownicy – każde dziecko wie, że nie ma prawdziwego placu zabaw bez wielkiej piaskownicy z mnóstwem wspólnych zabawek. To dopiero jest przestrzeń do nauki dzielenia się i cierpliwości. Codziennie piaskownice cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród wszystkich dzieci. Są doskonałym miejscem również do zajęć sensorycznych.