Zajecia, które w lutym przygotowały dla dzieci, Panie opiekunki sprawiły im wiele radości.
Główne tematy to:
- Dzień Dinozaura
- Dzień Kota
- Międzynarodowy Dzień Pizzy
- Tłusty Czwartek
- Bal karnawałowy
- Walentynki- Dzień Przyjaźni
- Dzień Kota
- Teatr Cieni „ W Parku Jurajskim”
W poszczególnych grupach dzieci uczestniczyły w następujących aktywnościach:
Grupa 2 „Muchomorki”
– słuchanie piosenek zimowych „ Zima, zima, zima”, „Tup, tup po śniegu”, „ Jak co roku w karnawale”
– mróz, śnieg, sople poznawanie zjawisk atmosferycznych,
– praca plastyczna- robienie bałwana z wacików, wyklejanie serca bibuła
– bańkę łap- zabawa bankami mydlanymi,
– czytanie wierszy i bajek: „ bałwanek”, „Gawronek poznaje zimę”,
– uczymy się rymowanki z pokazywaniem „ Był sobie mały żółwik”
– czytanie książki pt. „ Nawet nie wiesz jak bardzo Cię kocham” S. McBrayney
– zabawa logopedyczna- całuski,
– dzieci odwiedził dinozaur,
– słuchanie muzyki relaksacyjnej,
– zabawa : zimą, gdy śnieżek prószy.
Grupa 3- „ Misie”
– aerobik przy piosence- „ Gimnastyka dobra sprawa”,
– taniec w parach przy utworach „ Biały walczyk”, „ Dwa malutkie misie”,
– słuchanie muzyki ludowej „ Mazowsze”,
– koncertowanie na dywanie- spontaniczna gra na instrumentach muzycznych
– rozwój mowy i myślenia – prowokowanie do wypowiedzi porz książkach „ Mogę wejść”, „ Najlepsza zupa na świecie”
– klocki „test” segregowanie według kształtów,
– praca plastyczna „ Baloniki”
– „ Dodatki do pizzy” zabawa z chusta Klanza przy piosence „ Dzisiaj pizze upieczemy”,
– pokonywanie ścieżki sensorycznej – „ Wizyta w pizzerii”,
– tańce przy muzyce włoskiej,
– słuchanie muzyki poważnej „ Mozart dzieciom”,
– masażyki wg. M. Bogdanowicz „ Robimy ciasto”,
– praca plastyczna „ Pizza”- wyklejanka,
– zabawa orientacyjno- porządkowa pt. „Koty i myszy”,
– taniec z szarfami przy muzyce z miuzikalu „Koty”,
– promowanie zdrowego odżywiania – przedstawienie pt. „ Chory kotek”,
– zabawa doświadczalna: kolorowe mleko, zabawa masą z mąki kukurydzianej,
– wydzieranka „ Kolorowy kotek”
_ zabawa naśladowcza „ wyprawa do parku jurajskiego”,
– budowanie domu dla dinozaura, piosenka: „Dinozaury”, „ Dino”,
– aktywne słuchanie muzyki wg. B. Strauss z wykorzystaniem papieru „ Contrendanses” Bethovena,
– wykopaliska paleontologiczne- zabawa metoda polisensorycznego oddziaływania na jednostkę ( poznajemy wszystkimi zmysłami)
– Teatr cieni „ W parku jurajskim”.
Grupa czwarta „ Krasnoludki”
– omawianie sportów zimowych, naśladowanie motoryki dużej przez naśladowanie ruchów: jazda na nartach, sankach, łyżwach, budowanie toru łyżwiarskiego z klocków
– malowanie palcami pianką do golenia,
– wspólna zabawa- moja ulubiona pizza,
– nauka piosenek o tematyce zimowej „ Przyszła zima biała”, „ Zima, zima”,
– eksperymenty z wodą,
– laurki dla Przyjaciela z okazji walentynek,
– piosenki o kotku „ Kot się myje”, „ Kotku”,
– czytanie książeczek, pt. „ Kicia Kocia „ A. Glowackiej,
– tor przeszkód: naśladowanie kota,
– pogawędka nt. „ Jak wygląda Dinozaur?
– taniec przy piosence „ Czereśnie”, „Dinozaur”.
Zabawy w ogrodzie:
– obserwowanie zmieniającej się przyrody,
– rzut kulkami śnieżnymi ( papier) do celu,