Marzec w żłobku był wesoły i kolorowy.
Zajęcia przygotowane dla naszych dzieci w tematach:
- w marcu jak w garncu
- u dentysty
- w krainie kolorów
- na wiejskim podwórku
- żegnamy zimę witamy wiosnę
Najciekawsze zajęcia to:
– robimy zupę marcową – wrzucały dzieci do garnka zjawiska atmosferyczne związane z pogodą i mieszały łyżką,
– pogoda- dzieci gromadzą się pod chustą animacyjną gdy ta naśladuje silny wiatr i burzę,
– muzykujemy i tańczymy do piosenek : „ Marzec czarodziej”, „ Marzec gotuje”, „ W marcu jak w garncu”, wyk. Luśka i Muzykant, Learn With Chester, Kasia Majerczyk,
– słuchamy muzyki: Chopin dla dzieci i śpiewamy piosenki: „ Hipopotam u dentysty”, „ Szczotka , pasta”, „ Myj zęby”, „ O Każdy ząbek dbam”, „ Piosenka o wiośnie”, „ Znam kolory”,” Wsiadaj zima na sanki”, „ Przyszła już wiosenka”, „ Kasza marcowa”, „ Kurka i pisanki”
– „ Mała orkiestra”- koncert na powitanie wiosny
– taniec z parasolkami,
– sianie rzeżuchy,
– zagadki słuchowe: odgłosy szumu fal, płynącej wody, padającego deszczu,
– kolory domu- zabawa orientacyjno -porządkowa,
-„ na ludowa nutę”- taniec przy utworach „ Mazowsze”
– słuchowisko muzyczne : „ Tomek i przedstawienie teatralne”
– inscenizacja M. Strzałkowskiej „ Noc zabawek”
– słuchowisko wiersza J. Koczanowskiej pt. „ Teatr”
– słuchowisko „ Pingwinek i Sopelek”
– „kolorowe motyle”- gimnastyka twórcza ze wstążkami metoda R. Lobana
– obchody „ Dnia Dentysty”
– „ Dzień Lasu „ i „ Dzień Kolorów”
– powitanie wiosny w salach i w ogrodzie,
– „ Dzień Pingwinów”, „ Kolorowe motyle”, „Dzień Wody”
Prace plastyczne wykonywane przez dzieci:
- Pachnący uśmiech
- Nasze ząbki
- Pingwin
- Żabka
- Kropla wody
- Maska teatralna
Zajęcia w ogrodzie:
- strefa ruchu: rzuty piłkami do celu, przeciąganie liny, zabawa naśladowcza „ Osiem kratek”, rysowanie kreda, jazda na rowerkach i samochodzikach, Zabawa na zjeżdżalniach, zabawa w wyścigi
- strefa relaksu: spacer po ogrodzie, czytanie książek
- strefa natury i edukacyjna: obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, zabawa doświadczalna „ Wesoła gąsienica”, karmienie ptaszków ziarenkami, obserwacja zwierzątek, szukanie kamyczków