Wrzesień to czas adaptacji nowych dzieci w tym okresie staramy się by dziecko poznało środowisko i zaakceptowało opiekunów, dzieci z grupy. Opiekunowie poznają dzieci starając się poprzez indywidulane podejście wesprzeć w tym trudnym czasie dzieci i rodziców.
Zajęcia proponowane są bardzo indywidulane i wynikają z potrzeb dziecka.
Starsze dzieci, które kontynuują pobyt w placówce uczestniczą w zajęciach proponowanych przez wychowawców zarówno w salach jak i ogrodzie:
- w naszych zabawach towarzyszyły nam instrumenty i muzyka, dzięki której bawiliśmy się wesoło w takt skocznych piosenkach
- dobieranka – zabawa w ogrodzie, wspólne odrysowywanie liści, kasztanów, gałązek na kartonie a następne dopasowywanie znalezionych w ogrodzie darów jesieni do obrysów na papierze
- poznajemy części ciała – obrysowywanie sylwetki dziecka na kartonie, nazywanie i wskazywanie części ciała na narysowanej sylwetce
- zabawa w szumi „szumi wiatr” – chodzenie po falującej chuście naśladując szumy wiatru
- zabawy twórcze w ogrodzie:
- rysowanie kredą
- malowanie farbami
- rzucanie do celu -ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej – rzut kasztanem, piłką do obręczy, wiaderka
- pokazywanie i nazywanie warzyw – dzieci mogły poznać nazwę, dotknąć, powąchać warzywa i owoce, z których przygotowywane są posiłki
- w strefie przyrody – wspólne sadzenie nasionek fasoli, podlewanie zasadzonych fasolek i obserwowanie wzrostu roślinek
- 28 września – Światowy dzień jabłka – wspólne świętowanie dnia jabłka przy akompaniamencie piosenki „Małe czerwone jabłuszko „