Ruch to zdrowie – jak spędzamy czas w ogrodzie.

Szanowni rodzice,

W ślad za wieloletnią praktyką i zgodnie z wprowadzonymi rekomendacjami organizacji przestrzeni na placu zabaw w naszej placówce dbamy o to by dzieci aktywnie spędzały czas w ogrodzie.

Aktywność ruchowa musi być obecna w życiu dziecka. Dziecko aktywne to dziecko zdrowe, wesołe, zwinne, samodzielne, kreatywne i zahartowane. Ruch na świeżym powietrzu wspiera i stymuluje rozwój całego organizmu, rozwija umiejętności i kreatywność, rozwija koordynację wzrokowo-ruchowa, buduje samodzielność dziecka, zwiększa odporność oraz przynosi radość.

Wspólna aktywność fizyczna buduje więzi i sprawia, że dziecko lepiej funkcjonuje w grupie.

Regularny wypoczynek na świeżym powietrzu to warunek higieny układu oddechowego i krążenia. Aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu dotlenia organizm, buduje sylwetkę i kondycję oraz pozytywnie wpływa na samopoczucie i dobry sen

Istotnym warunkiem by aktywność dziecka była jak najlepsza ważne jest by dziecko miało dostosowane do pory roku i warunków atmosferycznych ubrania.

Organizacja przestrzeni placu zabaw jaką proponujemy i podzielenie aktywności na strefy pozwoli dzieciom na wybór aktywności i swobodne korzystanie z zaproponowanych zajęć.

Zajęcia proponowane w poszczególnych strefach są cykliczne dostosowane do pory roku a jednocześnie na tyle różnorodne, że każde dziecko znajdzie dla siebie ciekawą aktywność.  Dzieci mogą grać w piłkę, łowić rybki w piaskownicy czy poleżeć na kocu i pooglądać książeczki.

Opiekunowie nie narzucają dzieciom aktywności proponują i aranżują możliwości w poszczególnych strefach. Dzieci same wybierają zabawę dla siebie, często mają własne pomysł na kreatywną aktywności.  Aranżujemy zajęcia w podziale na cztery strefy:

  1. strefa ruchu, gdzie dzieci mogą:
  • jeździć na rowerkach, jeździkach, hulajnogach itp.
  • wspinać się na zjeżdżalnię
  • zjeżdżać ze zjeżdżalni
  • grać w piłkę, kręgle
  • pokonywać tor przeszkód, przechodzić przez tunel
  • bawić się z wykorzystaniem chusty Klanza, obręczy czy szarf
  • łapać bańki
  • skakać przez przeszkody itp.
  • urządzać wyścigi itp.
  1. strefa relaksu tu dzieci mogą:
  • odpocząć na kocyku lub przy stoliku
  • pooglądać i poczytać książki z opiekunem
  • pobudować z kloców
  • porysować, pomalować
  • wziąć udział w zajęciach sensorycznych
  • posłuchać muzyki
  1. strefa natura, gdzie dzieci mogą:
  • budować babki z piasku
  • obserwować zmiany zachodzące w naturze
  • zrobić z pomocą opiekuna piękny kolarz z darów natury
  • posadzić i pielęgnować rośliny
  • dbać o zwierzęta np. dokarmiać ptaki w zimie
  1. strefa edukacji, gdzie dzieci mogą:
  • dowiedzieć się ciekawych rzeczy o świecie
  • pograć w gry edukacyjne np. zgaduj zgadula, czarodziejski worek itp.
  • być blisko natury, bawić się darami przyrody np. kasztanami, liśćmi
  • doświadczać świat zmysłami np. poznawać zapachy kwiatów i innych roślin, poznać kolory

Czas w ogrodzie to czas zabawy, aktywności i radości

Scroll to Top
Skip to content