Aktualności w lutym.

„Gdy w lutym mróz mocno trzyma, będzie krótka zima”.

Być może mróz nie był zbyt duży, ale dał o sobie znać. Zimowe miesiące pozwalają w żłobku na realizację tematów o tematyce tej pory roku. Najciekawsze aktywności, które Panie opiekunki uwzględniły w planie opiekuńczym- wychowawczo- edukacyjnym to:

  • Grupa pierwsza „ Delfinki”

– zajęcia o tematyce „ Zimowa garderoba”, łączenie elementów garderoby z częściami ciała,

naśladowana ruchów opiekunki, ubieranie lalek, utrwalanie nazw garderoby i części ciała,

– zabawy rytmizujące z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych przy piosenkach: „ Przyszła zima biała”, „ Śnieg pada- wołają dzieci”, „ Czapka, szalik rękawiczki”, „ Tak się zachmurzyło”,

– tor przeszkód i ścieżki sensoryczne, rzucanie do celu, bitwa na śnieżki,

– praca plastyczna „ Czapka z pomponem”

– gimnastyka buzi i języka: naśladowanie głosu kota przy wykorzystaniu wiersza pt. „ Miauczy kotek miau”,

– kocie ćwiczenia ( chodzenia na czworaka, zwijanie się w kłębek, łapanie myszki, koci grzbiet, kucanie, wstawanie),

– zabawy muzyczne przy piosenkach: „ My jesteśmy kotki dwa”, „ Kot się myje przed śniadaniem”, „ Kotku, co ty robisz dziś”,

– praca plastyczna „ Kotek”- malowane wałkiem.

– Kształtowanie rytmu i wrażliwości muzycznej przy piosenkach: „ Nazywają mnie Poleczka”, „ Dwóm tańczyć się zachciało”, „ A ram -zam -zam”, „ Jedzie pociąg”,

-układanie puzli- dopasowywanie części dinozaura,

– zabawy ruchowe- ćwiczenia równowagi,

– teatrzyk kukiełkowy „ Dinozaur Pimpuś opowiada historie”

– praca plastyczna „ Dinozaur”

*  Grupa druga „ Rybki”

– gorąco – zimno ( gimnastyka ciała),

– geometryczna pizza- wspólna praca z wykorzystaniem kolorowych figur,

– „Nasze drzewo serc”- praca plastyczna z wykorzystaniem plasteliny w kolorze czerwonym,

– „ Kim są przyjaciele”- co można robić wspólnie, rozmowa o przyjaźni z wykorzystaniem plansz,

– wolno- szybko: gramy na instrumentach w określonym tempie,

– piosenka „ Czerwone serce”,

– zabawa oddechowa- „ Baloniku nasz malutki”,

– kształt, wielkość, kolor_ zabawy na spostrzegawczość,

– praca plastyczna- kolorowy balonik- wykorzystanie techniki wybranej przez dziecko,

– „ Niedźwiedź polarny”- praca plastyczna z wykorzystaniem widelca i pasty do zębów,

– wspólne czytanie i opowiadania o niedźwiedziach, piosenka „ Polarny Miś”

* Grupa trzecia „ Raczki”

– Pogadana- „ Jak powstaje pizza?” z wykorzystaniem plansz edukacyjnych, rozmowa na temat historii pizzy, układamy dodatki do pizzy z wykorzystaniem kolorowej chusty animacyjnej,

– utrwalanie nawyków porządkowych i samoobsługi,

– zajęcia ruchowe przy piosence „ Tarantella”, „ Misie dwa”, „Serduszka dwa”,

– praca plastyczna „ Czekoladowe blotko”- lepienie z masy serduszek, wycinanie foremkami i używanie wałków o różnych aktualnych,

– praca plastyczna „ Serce dla przyjaciela”,

– wspólne czytanie książki „ „ Najlepsza zupa na świecie” Susann Isern, dzieci poznają co to znaczy być serdecznym, gościnnym, życzliwym,

– zabawa w gotowanie- utrwalanie nazw warzyw,,

– praca plastyczna „ Maski”, „ Dinozaur”,

– Teatrzyk cieni „ W krainie dinozaurów”,

– wprowadzenie elementów jogi dla dzieci.

Wspólne obchody świąt:

„ Dzień Kota”, „ Dzień Dinozaura”, „ Dzień Pizzy”, „ Międzynarodowy Dzień Przyjaźni”, „ Bal Karnawałowy”.

Aktywności na placu zabaw:

– tor przeszkód, „ Epoka lodowcowa” zabawa z wykorzystaniem figurek dinozaurów z lodu, obserwacja zmian przyrody,  aerobik przy muzyce karnawałowej, obserwacja nieba, wyścigi jeździkami, rzucanie do celu.

Scroll to Top
Przejdź do treści