Aktywności marcowe w żłobku tematycznie związane w dużej części z nadejściem wiosny.
Proponując dzieciom zajęcia stawiamy sobie cele, mn.
– utrwalanie umiejętności społecznych,
-pobudzanie zmysłów,
– rozwijanie kreatywności,
– utrwalanie motoryki małej i dużej,
– umuzykalnianie, rozwijanie pamięci,
– poszerzanie słownictwa dziecka,
– budowanie samoświadomości i samoakceptacji dziecka.
Najciekawsze zajęcia, które miały miejsce w marcu to:
- Zajęcia sensoryczne- „ W marcu jak w garncu” – dzieci rączkami mieszają w garnku, szukają różnych przedmiotów, które są tam ukryte, nazywają wyjęte przedmioty.
- „ Dzień Pingów”- Co to są piegi?, malowanie piegów na szablonie twarzy, zabawa przy piosence „ Biedroneczki są w kropeczki”
- „ Dzień Motyla”- poznanie cyklu rozwojowego motyla na podstawie bajki z obrazkami, „ Bardzo ładna gąsienica”, zabawy w poszukiwaniu pary z wykorzystaniem motyli i kwiatów. Zabawa złap motyla w siatkę.
- Recykling- Po co segregujemy śmieci? Jak możemy ponownie użyć niektórych odpadów? Zabawa wyrzuć śmieci do właściwego pojemnika.
- „Dzień Wody”- dzieci ubrane na niebiesko, słuchanie dźwięków wody, zabawy z muzyką i użyciem niebieskiego materiału, zabawa „ Wodny wir”. Zabawa – Statek na wodzie. Malowanie lodem- praca plastyczna.
- „ Dzień Dentysty”- Kto to jest dentysta? Praca plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów. Praca plastyczna „ Zdrowy ząbek”, teatrzyk kukiełkowy.
- „ Miś panda”- święto miłego misia- pogadanka z wykorzystaniem ilustracji. Praca plastyczna z wykorzystaniem białego i czarnego koloru.
- Pierwszy Dzień Wiosny- praca plastyczna wiosenne kwiaty z wykorzystaniem butelek. Praca plastyczna „ Marcowa pogoda”.
Poznane piosenki:
„Kasza marcowa”,” Wsiadaj zimo na sanki”,” Kropelki spadają”,” Dmucha wiatr”, „Kle, Kle”,” Szła szczoteczka do kubeczka”, „ Szczotka, pasta”, „ Maszeruje wiosna”.
Zabawy na świeżym powietrzu:
- Zbieranie wiosennych kwiatów do koszyka,
- Taniec swobodny do utworu Vivaldiego „ Wiosna” z użyciem chusteczek sensorycznych
- Przeskakujemy kałuże – zajęcia z szarfą,
- Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, zabawy ruchowe – naśladowanie przyrody budzącej się z zimowego snu.