Aktualności w marcu.

Aktywności marcowe w żłobku tematycznie związane w dużej części z nadejściem wiosny.

Proponując dzieciom zajęcia stawiamy sobie cele, mn.

– utrwalanie umiejętności społecznych,

-pobudzanie zmysłów,

– rozwijanie kreatywności,

– utrwalanie motoryki małej i dużej,

– umuzykalnianie, rozwijanie pamięci,

– poszerzanie słownictwa dziecka,

– budowanie samoświadomości i samoakceptacji dziecka.

Najciekawsze zajęcia, które miały miejsce w marcu  to:

  • Zajęcia sensoryczne- „ W marcu jak w garncu” – dzieci rączkami mieszają w garnku, szukają różnych przedmiotów, które są tam ukryte, nazywają wyjęte przedmioty.
  • „ Dzień Pingów”- Co to są piegi?, malowanie piegów na szablonie twarzy, zabawa przy piosence „ Biedroneczki są w kropeczki”
  • „ Dzień Motyla”- poznanie cyklu rozwojowego motyla na podstawie bajki z obrazkami, „ Bardzo ładna gąsienica”, zabawy w poszukiwaniu pary z wykorzystaniem motyli i kwiatów. Zabawa złap motyla w siatkę.
  • Recykling- Po co segregujemy śmieci? Jak możemy ponownie użyć niektórych odpadów? Zabawa wyrzuć śmieci do właściwego pojemnika.
  • „Dzień Wody”- dzieci ubrane na niebiesko, słuchanie dźwięków wody, zabawy z muzyką i użyciem niebieskiego materiału, zabawa „ Wodny wir”. Zabawa – Statek na wodzie. Malowanie lodem- praca plastyczna.
  • „ Dzień Dentysty”- Kto to jest dentysta? Praca plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów. Praca plastyczna „ Zdrowy ząbek”, teatrzyk kukiełkowy.
  • „ Miś panda”- święto miłego misia- pogadanka z wykorzystaniem ilustracji. Praca plastyczna z wykorzystaniem białego i czarnego koloru.
  • Pierwszy Dzień Wiosny- praca plastyczna wiosenne kwiaty z wykorzystaniem butelek. Praca plastyczna „ Marcowa pogoda”.

Poznane piosenki:

„Kasza marcowa”,” Wsiadaj zimo na sanki”,” Kropelki spadają”,” Dmucha wiatr”, „Kle, Kle”,” Szła szczoteczka do kubeczka”, „ Szczotka, pasta”,  „ Maszeruje wiosna”.

 

Zabawy na świeżym powietrzu:

  • Zbieranie wiosennych kwiatów do koszyka,
  • Taniec swobodny do utworu Vivaldiego „ Wiosna” z użyciem chusteczek sensorycznych
  • Przeskakujemy kałuże – zajęcia z szarfą,
  • Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, zabawy ruchowe – naśladowanie przyrody budzącej się z zimowego snu.
Scroll to Top