Aktualności marzec

W marcu jak w garncu, mówi stare porzekadło. U nas w żłobeczku też tak było.

A oto niektóre aktywności:

Dzień Kobiet i Mężczyzn

– przygotowanie upominków,

– wspólne zabawy i tańce

Witaj Wiosno

– uroczyste powitanie „Pani Wiosny” piosenką Witaj Wiosno! Witaj Wiosno!

– omówienie zjawisk zachodzących wiosną w przyrodzie i pogodzie (topnienie śniegu,

pierwsze promyki słońca, rozkwitanie pierwszych wiosennych kwiatów, budzenie się

zwierząt ze snu zimowego, przylatywanie ptaków). Wyjaśnienie zwyczaju pożegnania

zimy Marzanną;

– zabawa rytmiczno – ruchowa z piosenką „Była sobie żabka mała”

– uwrażliwienie na piękno budzącej się przyrody i kształtowanie pozytywnego

stosunku do przyrody;

– zagadki Pani Wiosny oraz zabawa ”Szukamy pierwszych oznak wiosny”;

– „Suknia Pani Wiosny” wykonanie pracy plastycznej. Wyklejanie sukni

przygotowanymi wcześniej kwiatami.

  • Zajęcia ruchowe

– kontynuacja codziennej gimnastyki; podskoki, przysiady, skłony, rozwijanie

wzajemnych kontaktów, maszerowanie, kołysanie, bieganie, ćwiczenia w parach;

– „Skaczące Żabki” – zabawy ilustrowane ruchem ciała, naśladowanie ruchów

skaczących żabek;

– „Bociany” zabawa ruchowa z elementami równowagi. Dzieci w rytm muzyki

fruwają jak bociany z szeroko rozłożonymi rączkami. Na sygnał opiekunki dzieci

próbują stanąć na jednej nóżce. Kształtowanie koordynacji ruchowej i słuchowej;

-„Wiosenny wietrzyk” – zabawy z chustą animacyjną;

– zabawy ruchowe z elementami toczenia i ćwiczenia w rzucie. Rzucanie woreczkami

do celu z odpowiedniej odległości – dzieci starsze, turlanie piłek – dzieci młodsze;

– „Wiosenny deszczyk” – opiekunka puszcza bańki, a dzieci próbują je złapać w

rączki. Zwiększanie zakresu ruchów rąk oraz koordynacji ciała – dzieci młodsze;

– „Wyścig żaby ” – ćwiczenia ruchowe rozwijające szybkość – dzieci starsze;

  • Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne

– „Suknia Pani Wiosny” – wspólna praca plastyczna. Wyklejanie sukni pani Wiosny

przygotowanymi przez opiekunkę kwiatami.

– praca plastyczna „Krokus” – wyklejanie kontur kwiatka kawałkami kolorowego

papieru;

– „Kolorowa tęcza” – wyklejanie szablonu tęczy plasteliną;

– zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne: klocki drewniane, piramidy – dzieci młodsze,

puzzle, układanki – dzieci starsze;

– dopasowywanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat, gwiazda, prostokąt) –

celowanie i wkładanie. Stymulacja procesów spostrzegania oraz koordyncji

wzrokowo-ruchowej. Dopasowywanie kształtu foremek – dzieci młodsze;

  • Zajęcia umuzykalniające

– rytmizowanie piosenek dotychczas poznanych,

– zapoznanie dzieci z piosenkami o tematyce wiosennej: „Maszeruje wiosna”, „Kle-kle

Boćku”, „Była sobie żabka mała”

– zajęcia rytmiczno-ruchowe z piosenkami: „Pszczółka śpi w ogrodzie”, „Mam

biedronkę kropkowaną”

– naśladowanie dźwięków wiosennej aury: wieje wiatr, świeci słonko, pada deszczyk,

burza, grzmot;

– dowolne, wspólne tańce i zabawy przy muzyce;

– „wiosenna orkiestra” – próba gry na instrumentach muzycznych;

– zapoznanie z zabawą „Wiosenna burza”

  • Zadania wychowawcze i opiekuńcze

– utrwalanie i kształtowanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w kole,

porządkowanie zabawek, spokojne siedzenie podczas posiłków,

– zabawy w kącikach tematycznych: kucharski, lekarski, samochodowy, fryzjerski;

– „Wiosenne ogrodowe prace „. Poznajemy prace, które wykonujemy wiosną w

ogródku (kopiemy, siejemy, grabimy, podlewamy). Poznajemy narzędzia: grabie,

łopata, konewka;

– wpajanie nawyków grzecznościowych : mi.in. używanie zwrotów „Dzień dobry”,

„Do widzenia”, „Proszę”, „Dziękuję”

– doskonalenie nawyków higienicznych: mycie rączek i buzi po posiłkach,

– doskonalenie czynności samoobsługowych:

Scroll to Top