Plac zabaw – organizacja czasu i przestrzeni

Plac zabaw jest miejscem, w którym dzieci nie tylko korzystają z zabawek stałych, ale również mają zorganizowane zajęcia i przestrzeń, które wpływają korzystnie na ich rozwój ruchowy, psychiczny, społeczny.

Korzyści płynące z zabaw na świeżym powietrzu:

-prawidłowy rozwój mięśni, koordynacji ruchowej, równowagi oraz orientacji w przestrzeni,

-naturalna „terapia ręki” oraz integracji sensorycznej,

-rozwój kreatywności, przestrzennego myślenia, wyobraźni,

-budowanie pozytywnych relacji z dziećmi z innej grupy, współdziałanie,

-poprawa odporności, polepszenie jakości snu,

-pobudzanie ciekawości na zmieniającą się porę roku,

-rozwój mowy, komunikacja z rówieśnikami,

-rozwój pewności siebie oraz przezwyciężanie lęków,

Mali żłobkowi cze korzystają z placu zabaw o każdej porze roku. Jesienią i zimą, jeśli temperatura oraz warunki pogodowe są sprzyjające.

Strój dzieci powinien być odpowiednio dopasowany do warunków pogodowych i zmieniającej się pory roku.

Przykłady organizowanych aktywności:

-zajęcia ruchowe z elementami jogi,

-zajęcia taneczno-umuzykalniające,

-czytanko-rymowanki,

-zabawy z wodą w upalne dni, kurtyna wodna,

-zabawy z elementami integracji sensorycznej: pisakiem kinetycznym, szyszkami, kasztanami,

-zabawy z klanzą, ścieżki sensoryczne,

-rysowanie kredą, malowanie po kartonie, materiale,

-spotkania ze zwierzętami.

Scroll to Top
Skip to content