W sierpniu korzystaliśmy ze słonecznej pogody . Staraliśmy się, aby być dwa razy w ciągu dnia – rano i po podwieczorku w ogrodzie żłobka.
Dzieci uczestniczyły w wycieczce do straży pożarnej. Mogliśmy zobaczyć wozy strażackie oraz dowiedzieć się o pracy strażaków, którzy zaprezentowali nam zjazd z góry na rurze, Czynność tą wykonują zawsze na dźwięk alarmu pożarowego. Strażacy pokazali nam również wóz strażacki, swoje mundury i kaski.
Przypadającą w sierpniu 80 rocznicę Powstania Warszawskiego świętowaliśmy z grupką dzieci w pobliskim parku oddając hołd poległym powstańcom i uczestnicząc w uroczystych obchodach w przy pomniku żołnierzy ”Żywiciela”.
W grupie I odbyły się zajęcia dotyczące pojazdów. Maluchy dowiedziały się, które pojazdy jeżdżą , które latają, a które pływają na wodzie. Zakończeniem zajęć było wykonanie wspólnej pracy plastycznej, która usprawniła naszą motorykę małą i ćwiczyła nasze paluszki.
Grupa „Słoneczek” rozmawiała również o pamiątkach przywiezionych z wakacji. Dzieci z zaciekawieniem oglądały pamiątki, ozdoby i widokówki z dalekich podróży. Na koniec zajęć wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną o tematyce wakacyjnej.
W grupie II rozmawialiśmy na temat kreta. Dowiedzieliśmy się gdzie żyje i co je. Ciekawostką dla maluchów było to, że krety są całkowicie ślepe i do poruszania się używają tylko swego węchu. Na zakończenie zajęć wykonaliśmy wspólnie pracę pt. „Krecik”, podczas której wykorzystaliśmy różne elementy do dekoracji prac – krepinę, kaszę i styropianowe kulki.
Odbyły się także w grupie „Skrzatów” zajęcia o marchewce. Dowiedzieliśmy się jak i gdzie rośnie i z czego się składa. Wszystkie dzieci wykonały też pracę plastyczną pt. „Marchewka” Najciekawsza część zajęć odbyła się w ogrodzie. Dzieci w wysypanej przez opiekunki ziemi poszukiwały ukrytych marchewek. Zajęcia bardzo podobały się maluchom, które z radością wykopywały ukryte w ziemi pomarańczowe marchewki.
W grupie III dowiedzieliśmy się kto mieszka w morskich głębinach i jakie ryby możemy tam spotkać. Dzieci z radością rozpoznawały przedstawiane przez opiekunkę na ilustracjach zwierzęta i ryby. Podsumowaniem naszych zajęć było wykonanie wspólnej pracy – „Morski krajobraz”. Nasze małe „Krasnoludki” z dużą dokładnością przyklejały wszystkie rybki, meduzy i kraby do ich podwodnego świata.
Grupa dzieci poznała też różne statki ,które pływają po morzach, ocenach i jeziorach. Miała też okazję sprawdzić czy plastikowy statek utrzyma się na wodzie. Ta aktywność sprawiła dzieciom ogromnie duża frajdę.
Grupę III odwiedzili zaprzyjaźnieni seniorzy. Wspólne czytanie książeczek i zajęcia plastyczne wywołały uśmiech na buziach dzieci i seniorów.
W sierpniu w grupie III odbyły się również słodkie zajęcia o miodzie, wosku pszczelim i pszczółkach. Dowiedzieliśmy się gdzie żyją pasiaste owady. Poznaliśmy ule, które są domkami pszczółek i zobaczyliśmy jak wyglądają plastry miodu. Wszyscy mieliśmy okazję skosztować miodku, który bardzo nam smakował. Na zakończenie zajęć każde z dzieci wykonało i ozdobiło swoja własną świeczkę z wosku pszczelego.
W grupie IV odbyły się zajęcia dotyczące marchwi. Dzieci poznały budowę tego warzywa i jego zastosowanie. Wspólnie umyły marchewki, które wykorzystały do zrobienia soku marchewkowego. Samodzielnie zrobiony sok wszystkim smakował. Na zakończenie zajęć każde z dzieci wykonało swoją marchewkę z ziarenek ryżu i pomalowało ją pomarańczową farbą.
Dzieci z grupy IV z zaciekawieniem uczestniczyły też w zajęciach o znakach drogowych i sygnalizacji świetlnej. Zabawa ruchowa w samochody pokazała ,że każde z dzieci wie jak zachować się na pasach. Po zajęciach powstały kolorowe sygnalizatory świetlne, które dzieci zabrały do domu.
W grupie Motylków odbyło się wielkie pranie. Dzieci ćwiczyły rączki i paluszki piorąc ubranka dla lalek.
W grupie V i IV rozmawialiśmy na temat wody. Co unosi się na jej powierzchni, a co idzie na dno. Przeprowadziliśmy konkurs drużynowy na szybkość przelewania wody, a także ćwiczyliśmy nasz aparat mowy. Za pomocą kolorowych słomek dmuchaliśmy w wodę tworząc na niej bąbelki.
Kolejnymi ciekawymi zajęciami były te o owocach. Dowiedzieliśmy się, które owoce posiadają pestki, czy pestki są duże, czy malutkie. Poznaliśmy też owoce, które nie mają pestek. Każde z dzieci wykonało swoją sałatkę owocową. Krojenie owoców na drobne kawałki poszło bardzo sprawnie. Na koniec wszyscy zajadali się pyszną sałatką owocową.