Żłobek nr 19 – ul. Rabsztyńska 22
Wola
Informacje kontaktowe
- ul. Rabsztyńska 22
- 01-143 Warszawa
- zlobek19@zlobki.waw.pl
- 723 248 040
- Mini Żłobek - ul. Górczewska 27/35
- 01-139 Warszawa
- zlobek19@zlobki.waw.pl
- 723 248 054
Godziny otwarcia
- 07:00-17:30
- Zgłaszanie nieobecności i spóźnienia pod numerem telefonu: Żłobek 723 248 040; Filia 723 248 054 do godziny 8:30
Miejsca organizacyjne
Udogodnienia
Kierownik Żłobka
- Karolina Lesiak
- 797 990 819
- klesiak@zlobki.waw.pl
- Kierownik placówki przyjmuje interesantów po wcześniejszym umówieniu się w godzinach 8:00 – 16:00
Specjaliści i kadra opiekuńcza
Kadra żłobka nr 19 to 13 wykwalifikowanych, doświadczonych i ciepłych opiekunek, a także dwie dyplomowane pielęgniarki, co jest gwarancją kompleksowej i profesjonalnej opieki pielęgnacyjno-edukacyjnej. Żłobek jak i mini żłobek wspierany jest przez psychologa, pełniącego dyżur raz w tygodniu.
- Starsza Pielęgniarka – Anna Bączek
- Starsza Pielęgniarka – Milena Dulińska
- Intendent – Małgorzata Babska
O standardach pracy pedagogicznej (SPP)
Aby zapewnić dzieciom uczęszczającym do żłobków warunki rozwoju wysokiej jakości Zespół Żłobków m.st. Warszawy przyjął szereg standardów pracy, o których mogą Państwo przeczytać na naszej stronie w zakładce „Jakość opieki”: https://zlobki.waw.pl/jakosc-opieki/standardy-pracy-pedagogicznej/
Każda z placówek jest jednak inna m.in. dysponuje inną liczbą pomieszczeń, ogrodem, uczęszcza do nich różna liczba dzieci. Warunki organizacyjne mają duży wpływ na realizację standardów w codziennej pracy placówek, każdy ze żłobków więc przygotowuje indywidualne założenia realizacji standardów, o których dowiedzą się Państwo z materiałów zamieszczonych na podstronach poszczególnych żłobków.
O ważnych dokumentach
O współpracy z rodzicami w okresie adaptacji (SPP)
Współpraca z rodzicami w okresie adaptacji jest niezwykle ważna dla zapewnienia dzieciom wysokiej jakości doświadczeń przez cały okres uczęszczania przez nie do żłobka. Nawiązanie w tym czasie ciepłych, opartych na zaufaniu relacji między opiekunkami i rodzicami jest niezbędne dla zapewnienia dzieciom komfortowych warunków pobytu w żłobku. Proces adaptacji jest indywidualny dla każdego dziecka i zależy od szeregu czynników, takich jak wiek, czy wcześniejsze doświadczenia dziecka. Zawsze jednak zaangażowanie rodziców jest niezbędne, aby dziecko mogło poznać to nowe miejsce czując się bezpiecznie.
Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące działań realizowanych w naszym żłobku, aby wspierać współpracę rodziców i kadry w okresie adaptacji.
O organizacji żywienia w żłobku (SPP)
W naszym żłobku posiłki przygotowuje wykwalifikowany personel w kuchni własnej, skąd posiłki są dostarczane również do filii. Menu jest różnorodne, smaczne, kolorowe i właściwie zbilansowane. Dzieci chętnie poznają nowe smaki i składniki w miłej atmosferze, z poszanowaniem apetytu i decyzji dziecka. Uczą się kultury i higieny jedzenia pod czujnym okiem Pań opiekunek.
To co dzieci jedzą w żłobkach każdego dnia jest szczegółowo planowane przez zespół specjalistów, tak by zapewnić każdemu z nich zbilansowaną dietę niezbędną do prawidłowego rozwoju.
Posiłki to jednak nie tylko to co znajduje się na talerzu dzieci. O tym czy posiłki są sytuacją, która wspiera całościowy rozwój dziecka decyduje sposób ich organizowania np. to czy dzieci mają możliwość angażowania się w przygotowanie sali do posiłku, czy samodzielnego nakładania sobie niektórych dań. W zależności od wieku dzieci i ich aktualnej dyspozycji w czasie posiłków opiekunki wspierają rozwijanie autonomii u dzieci, uczą ich kulturalnego zachowania i poszerzają ich wiedzę o zdrowym żywieniu.
O tym jak w naszym żłobku organizujemy posiłki dowiedzą się Państwo z materiałów zamieszczonych poniżej.
O muzyce w żłobku (SPP)
Rozwój muzyczny jest jednym z wymiarów ogólnego rozwoju człowieka.
Dzieci od najmłodszych lat przejawiają silną potrzebę kontaktu z muzyką lubią jej słuchać, kołysać się w jej rytm, śpiewać. Wszystkie te aktywności wpływają na ich rozwój:
- psychomotoryczny poprzez m.in. rozwijanie pamięci, wzbogacenie słownictwa, wzmacnianie aparatu głosowego i układu oddechowego, czy koordynację ruchową
- społeczno-emocjonalny np. wspierając umiejętności współdziałania w grupie, czy pełniąc funkcję relaksacyjną.
Intencją zajęć umuzykalniających, realizowanych w żłobku każdego dnia, nie jest przygotowanie dzieci do tego, aby były profesjonalnymi muzykami, ani też odkrywanie wśród nich talentu w tej dziedzinie, chodzi o zaznajomienie ich z bogactwem muzyki.